Uppackning pågår

Papper har många liv sägs det. Jag vill minnas från ett studiebesök på en återvinningsanläggning att det finns en cykel hur pappert går genom stadier av kartong, skrivpapper, kataloger, tidningar osv. Exakt vilken ordning minns jag inte men det slutar i alla fall i toapapper. Pappersfibrena (förmodar jag) klarar alltså flera led i återvinningen.

Jag skulle vilja lägga till stationen "packningsmaterial" på hållplatslistan. Och papier-maché  Några andra förslag på vad man kan göra med tidningspapper innan den hamnar i pappersåtervinningen?

Kommentarer

Hanna sa…
Du kan göra en torso till din egen avbild meddelst silvertejp och sedan fylla den med tidningspapper. Annars går puffar och annat bra att fylla med tidningspapper också.
Matilda sa…
Hanna >> ÅÅh, hemmagjorda puffar, vilken bra idé! Tack!
Annars behöver jag i och för sig några konstverk att fylla ut min nya lägenhet med, och en torso av mig själv - why not?