Förvirring hos Kundtjänst

Ibland tycker jag synd om de som jobbar på kundtjänst när de ska försöka reda i mina komplicerade ärenden. Den här veckan har jag haft två underhållande problem:

1. Min bredbandstelefon slutade fungera och blev lovad en ny dosa förra måndagen. Jag dubbelkollade att den skulle skickas till min nya adress. Den har emellertid inte dykt upp och enligt kundtjänst har den sannolikt skickats till en adress som jag flyttade ifrån 2008, på köpet i en annan del av landet. Eftersom jag sedan dess flyttat flertalet gånger och varit duktig på att adressändra så hade de minst fyra adresser till mig i sitt system. De utreder nu var telefonidosan befinner sig. Tills dess är jag alltså utan hemtelefon.

2. Det andra ärendet handlar om att jag blivit debiterad el för en lägenhet som inte är min. Fakturan låg på 400 kronor för oktober, en månad jag knappt var hemma. Jag misstänkte först att kylen och frysen haft party medan jag var bortrest men sedan anade jag ugglor i mossen. De förra ägarna av lägenheten bor nämligen kvar på samma adress och hade två lägenheter (och således två elavtal) under en period. Så av misstag förde elbolaget över mig på fel avtal.

Ni kan själva föreställa er vilka förvirrade konversationer det blivit med kundtjänst.
Hur har er vecka varit?

Kommentarer

Men åh vad jobbigt. Hoppas dosan hittar dig till slut. Jag blir så trött när jag måste hantera såna saker. Verkligen supertrött. Som tur var händer det inte så ofta.

Min vecka började dåligt med PMS-depression på måndagen men slutade bra med en resa till Göteborg idag.

Ha en trevlig helg!
cat sa…
Har haft en vecka jag helst vill lägga bakom mig, med undantag för torsdag kväll och idag fredag. Har också haft en märklig konversation med en kundtjänst som jag inte ens orkar gå in på för det var så knäppt. Men nu ska det väl rätta till sig hoppas jag :)