Hemlige Nisse och hisslapparna

Bra cliffhangers skapar nyfikenhet. För många många år sedan (känns det i alla fall som) dök det upp jättemånga reklamannonser över hela stan där det stod 95 på, inget annat. Det hela var väldigt mystiskt men fick sin förklaring några veckor senare då SJ annonserade att de skulle börja med tågresor för 95 kronor.

Idag stötte jag på den här lappen i en hiss på jobb: "Nisse gillar pannkakor. Med tillägget "Instruktioner kommer v 50".
Mystiska Nisse gillar visst också pannkakor.
Vem är denne Nisse? En tomtenisse må hända? Vilken sorts pannkakor gillar Nisse? Är det julpannkakor istället för risgrynsgröt? Kommer jag att få pannkakor? Är det samma person som satt upp datorutskriften som klistrat upp den handskrivna lappen? Eftersom det är vecka 50 nu, varför fanns det inga instruktioner?

Frågorna hopar sig...

Kommentarer

Malinmupp sa…
Det här är fantastiskt! Börjar genast fantisera om att Nisse är en hurtbulle (som aldrig tar hissen) men en svaghet för riktigt onyttiga pannkakor (säkert nutella och hallonbåtar som fyllning). Nu närmar det sig hans födelsedag och planeringen sker i all hemlighet i hissen. SBF=Senast Besked Fredag? Visst uppdaterar du oss om hissinformationen på fredag?
cat sa…
Jag gillar också pannkakor. Hoppas inte att någon på mitt jobb sätter upp en dylik lapp i vår hiss ;-)
Är det instruktioner för hur man gör pannkakor till just Nisse som ska komma mån tro?
Hoppas på en uppföljning och lösning av det här pannkaksmysteriet.
bella sa…
men så spännande. initialerna säger dig ingenting? pannkakor lockar nog inte mig, däremot sockerplättar. spännande iaf.
Matilda sa…
Malinmupp >> Haha! Ja kanske är Nisse ett kodord för någon som fyller år och att övriga anställda kommunicerar med lappar i hissen för att "Nisse" ändå inte kommer se dem :D
Jag är inte i det huset förrän nästa tisdag, men jag hoppas på att kunna erbjuda en rafflande fortsättning!

Cat >> Ja det krävs ju inte mycket för att munnen ska vattnas om någon säger pannkakor! Kanske ska alla göra pannkakor och ta med till Nisse?

Bella >> Det finns så många förkortningar på jobb som är helt obegripliga. Och just i detta huset sitter det flera olika avdelningar som säkert har sin egen uppsättning av kodord.