2016: Mål och drömmar

Så har jorden snurrat ännu ett varv runt solen och vi har valt att kalla detta nya snurr för 2016. I förberedandet av ännu ett varv i rotationsbanan hör det visst till att sätta upp personliga löften till oss själva om hur mycket mer fantastiska vi ska bli i det kommande året. Själv nöjer jag mig med att sätta upp några mål och göra en mindre framtidsprofetia av det som komma skall.

Under 2016 planerar jag att...
  • ... disputera. Helst innan doktorandanställningen upphör i slutet av året.
  • ... fortsätta att vägra arbeta helger.
  • ... planera en spännande disputationsfest (har ett lämpligt tema i åtanke).
  • ... fira bloggens 10-årsjubileum.
  • ... undvika behöva skriva in mig på arbetsförmedlingen innan 1 januari 2017.
  • ... hitta ett sätt att införliva den cirka 20 år långa drömmen att resa till Nya Zeeland. Ni som varit med länge kanske minns att jag hade biljetterna i hand redan för sex år sedan men livet tog både en och tre oväntade vändningar då.
  • ... söka "massor" av bidrag så att jag slipper bekosta hela hela bokpubliceringen på förlag själv (det vill säga få ihop ett nästan sexsiffrigt belopp).
  • ... sluta missbruka ordet "dock".
  • ... avsäga mig alla förtroendeuppdrag.
  • ... inte ta på mig nya förtroendeuppdrag.
  • ... fortsätta min upptäcksfärd i Sverige.
  • ... läsa Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige.
  • ... ha roligt.
Jag hoppas att få sällskap av er ännu ett år!

Kommentarer

bella sa…
jag är ju lite nyfiken i vad du ska disputera i. vill du berätta? och bok? nä, nu är jag jättenyfiken!
listan innehåller fullt genomförbara saker, det mesta iaf.
nils holgerssons resa läste vi högt, maken och jag, häromåret. den håller.
nya zeeland står på min önskelista, inkl australien. kanske kommer vi iväg i år, både du och jag.
cat sa…
Det låter som bra mål och flera av dem borde du lätt kunna uppnå! Jag önskar dig lycka till med allihop.
Själv har jag bara ett mål: ska försöka få tillfälle att lära mig backa med släp ;-)
Matilda sa…
Bella >> Avhandlingen och boken är en och samma. Du får hålla dig till tåls lite till, men under året kommer det säkert att släppas små ledtrådar (utöver de som den observante kanske kan läsa mellan raderna). ;-)
Ja tänk vad skoj om vi skulle sammanståla Down under!

Cat >> Tack! Lycka till du med! Jag har förstått av de med körkort i min omgivning att det är mycket trixigt att backa med släp. Men om du håller tungan rätt i mun så kommer det nog gå finfint :)
Camilla sa…
Intressanta och bra mål! Gott nytt och hoppas att målen uppnås! :)
Eva Maria sa…
Dina mål är genomtänkta och specifika, det kommer att gå jättebra! Jag hoppas du berättar på bloggen efterhand som du klarar av dem! Lycka till 2016!
Anna sa…
Sköna och relevanta mål :) HEJA DIG!
Matilda sa…
Camilla >> Tack - jag hoppas det med!

Eva Maria >> Tack! Visst blir det uppdatering - i synnerhet med jubileum och boken!

Anna >> Tack för påhejandet!