Vilken "mid season"?

Soligt mid-season-väder?
Fick ett mail idag om att nu börjar "mid season sale". Alltså mitt-i-säsongen-rea. Vilken säsong syftar de på? Och vilken slags kläder är det som de ska rea ut nu när julrean precis avslutats? Mitten av mars är ju en högst blandad säsong i Sverige. Det är början av våren i söder. Det är någon slags "slutet av vintern" alternativt vårvinter i norra Sverige. För inte är det mitt i vintern. Eller mitt i våren. Eller har butiken i fråga helt enkelt hittat på en egen säsongskalender där det går att stoppa in rea lite när som? När har de i så fall inte rea?

Kommentarer

cat sa…
Ja jösses alla dessa reor. Jag läste någonstans att svensk handel har enats om att minska ner antalet reor, fast jag kommer inte ihåg var.
Matilda sa…
Cat >> Undrar vad de avsåg med minskade. Minskade med en? Max 8 reor per år?
cat sa…
Hittade inte ursprungskällan, så den här får duga:
http://www.norrbottensaffarer.se/nyheter/fler-nyheter/reor-har-missbrukats