Otippad skvalmusik

Var på julbord med jobbet idag. Kanske inte "my cup of tea" men ändå lite småtrevligt. Tillställningen hölls på en italiensk restaurang men det var inte mycket italiensk touch på julbordet om man säger så. Det var lite som att restaurangen serverade julbord för att kunna locka kunder i december. Nåväl, det jag egentligen skulle blogga om var toaletten.

Eller snarare vad som kom ur högtalarna inne på toaletten. Jag hann inte mer än öppna dörren och stiga in förrän en kvinnoröst deklarerade "Allt roligt måste ta slut" och därefter något om att hon rekommenderade att ta taxi till flygplatsen. En mycket bisarr upplevelse, särskilt eftersom jag trodde det här var någon form av samhällsinformation från restaurangens sida. Några sekunder senare inser jag att de även talar italienska. Det var helt enkelt en språkkurs i italienska som spelades upp inne på toaletterna. Roligt men otippat! Det brukar ju vara vattenfall och meditationsmusik, alternativt dunkadunka.

Har ni varit med om någon otippad "skvalmusik"?

Kommentarer

cat sa…
Julbord är verkligen inget för mig heller. Tyvärr kommer man väl aldrig helt undan så här års.
Nej du otippad skvalmusik har jag aldrig stött på. Däremot ovanligt bra kömusik i telefon, för bra många år sedan.
Matilda sa…
Cat >> Bra kömusik tillhör verkligen ovanligheterna! Vad spelade de?