Uppföljning: 2016-års drömmar och mål

Sherlock-cookies
God fortsättning vänner!

I början av året satte jag upp en lista med drömmar och mål inför detta året. Om någon dag kommer min sedvanliga årssummering, men jag tänkte ändå återkoppla om de här större målen. Hur gick det?

Under 2016 planerade jag att...
  • ... disputera. Nästan fullföljt. Det blev lite fördröjning. Avhandlingen är färdig men det blir disputation i januari.
  • ... fortsätta att vägra arbeta helger. Check. Det blev emellertid längre arbetsdagar under några månader men jag såg till att ta komp-ledigt.
  • ... planera en spännande disputationsfest. Festplaneringen är i full gång. Dessvärre fick temat läggas lite på hyllan.
  • ... fira bloggens 10-årsjubileum. Check!
  • ... undvika behöva skriva in mig på arbetsförmedlingen innan 1 januari 2017. Check.
  • ... hitta ett sätt att införliva den cirka 20 år långa drömmen att resa till Nya Zeeland. Fortfarande på is. Men en vän har funderingar på att bo ett tag i Australien och en annan ska troligen göra fältarbete i Nya Zeeland, så kanske inom ett år eller två!
  • ... söka "massor" av bidrag för bokpubliceringen. Sökte ett antal fonder och fick ett positivt besked.
  • ... sluta missbruka ordet "dock". Någorlunda uppfyllt genom att ersätta vissa "dock" med "emellertid".
  • ... avsäga mig alla förtroendeuppdrag. Check.
  • ... inte ta på mig nya förtroendeuppdrag. Check.
  • ... fortsätta min upptäcksfärd i Sverige. Check.
  • ... läsa Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige. Check.
  • ... ha roligt. Jajamensan!
    Upptäcksfärd till Birka.
    Nyårslöften är inget för mig och när jag sätter mål så ska det vara något som jag vill aktivt sträva mot utan att det ska bli något negativt.

Kommentarer

bella sa…
må säga att du har varit jätteduktig! det mesta på listan har du fixat. det måste vara en fin känlsa i kroppen och huvet nu.
jag sätter inga nyärslöften. har aldrig gjort. kanske är jag för lat…..
Matilda sa…
Bella >> Tack, med realistiska och positiva mål så är det mesta möjligt :)
Äsch, nyårslöften är ju inget måste, det är ju lite som en inre önskan att bli något man egentligen kanske inte är och därför inte genomför dem?