Användarvänliga myndigheter

Alltså, Arbetsförmedlingens hemsida. Förutom att den inte alltid är logisk så tycks den förändras hela tiden. Den får nytt utseende gång på gång. Och Platsbanken tycks bli gradvis sämre. Numera kan jag inte längre se vilka annonser jag tidigare varit inne på (tidigare blev länkarna en annan färg) och så fort jag trycker på att visa fler tjänster i mina sökprofiler behöver jag därefter ladda om sidan och göra några extratryck för att kunna se annonser i andra sökprofiler. Samma problem i olika webbläsare. Därtill får jag ständigt frågan om att svara på en enkät. Enkäten innehåller mest frågor på hur nöjd jag är med sidan men ger mig inte möjlighet att påpeka vad jag vill ha ändrat.

Vill de ens att jag ska kunna söka jobb på deras sida?

End of rant.

Kommentarer