Knappar - hetaste innegrejen?

"Hetaste innegrejen"?
Idag var jag och handlade i en större matbutik. Dels för omväxling och dels för att ersätta min skurhink som varit sönder i tre år. I butiken påträffade jag ett något som kallas för "knäppa knappar" (dvs plastknappar i diverse former). Eftersom jag scrapbookat i flera år och besökt pysselbutiker i olika länder var de här knapparna inte något som stack mig i ögonen precis. Jag har sett liknande förr, men skulle väl inte säga att jag sett dem i någon större utsträckning. Skylten däremot väckte lite funderingar. Det här ska enligt skylten alltså vara senaste - eller hetaste - "innegrejen" och något som "alla bara älskar".

Om jag får spekulera och analysera lite högt så försöker de alltså lansera knappar i vakuumet  efter fidget spinner. När det går att hitta något i matbutiken brukar det vara sista anhalten i inneprylens storetstid. Dessförinnan torde den ha funnits i ett mindre antal, i dyrare utformningar, kanske till och med av särskilda märken. Så tänkte att vi gör en statistisk undersökning hos er läsare eftersom ni borde ju vara bosatta i olika delar av landet, tillhöra olika generationer och handla i olika slags butiker.

Är hetaste innegrejen just nu där ni bor knäppa knappar? Och - älskar du knäppa knappar?

Kommentarer