Mysmorgon och bloggplattformar

Jag vet att jag klagade lite över vintermörkret härom dagen, men det går samtidigt inte att förneka dess mysfaktor. I synnerhet de mornar en inte behöver ta sig till jobb. Att tända ljus, lyssna på kanalen P2 Klassisk Jul, dricka en kopp grönt kokoste (dagens "lucka" i tekalendern överraskade positivt) och jobba med en text i min egen takt. Det är riktigt mysigt. Prestationsnivån idag kommer vara riktigt låg, men det tänker jag inte skämmas över. Det gäller att passa på nu, för när det blir heltid - peppar peppar - nästa månad kommer de här stunderna bli betydligt färre.

En fundering jag har haft ett tag är vad som händer med Blogger som plattform. Jag upplever att var länge sedan både tjänsten och appen uppdaterades. Flera andra bloggtjänster verkar betydligt mer dynamiska. Inte för att jag behöver mer avancerade verktyg, men det finns potential för tjänsten att utvecklas. Eftersom jag är bekväm av mig har jag inte riktigt lust att flytta till en annan plattform. Men innerst inne ligger något och gnager. Vad händer om de en dag släcker ner bloggplattformen? Kommer 11 års texter och bilder försvinna i ett ögonblick?

Kommentarer