Efterlysning: Kreativa sätt att använda insexnycklar

Insexnycklar. Eller plockepinn.
Efter att ha monterat en skohylla och fått ytterligare en insexnyckel (ibland även kallad IKEA-nyckel) i det platta paketet började jag fundera över mängden insexnycklar. Själv har jag visst minst 22 stycken i verktygslådan. Men om varje lägenhet och hus - utöver dörrnycklar - skulle föräras med en uppsättning insexnycklar i de mest vanligt förekommande standardstorlekarna så borde man ju kunna minska produktionen och överflöden av dessa förvisso finurliga verktyg. Kunden skulle själv behöva be om en nyckel i butiken istället för att varje möbelpaket som kräver hemmontering ska innehålla en liten skruvningsmojäng.

Eftersom jag sällan ägnar mig åt möbelmontering, utöver vid flytt eller som nu när jag införskaffade ett skoställ, så känns 22 insexnycklar något överflödigt. Så vad skulle man kunna använda dem till annars? Det enda jag kan komma på är att spela plockepinn. Kanske kan du komma på fler användningsområden?

Kommentarer

Finurliga mamman sa…
Vad sägs om att binda ihop dem och hänga dem på balkongen/i trädgården för att ha som vindspel?