Annorlunda lekplatsdjur del XV

Jag hittade lite lekplatsdjur bland mina gamla foton så det är väl lämpligt att ta med den långlivade serien in i 2022.

De här änderna (?) och den liggande/sittande hästen fotograferade jag i Mariefred för några år sedan. Tydligen väckte dessa djur mina fascination redan då.
 På Jamtli på Östersund fann jag några elefanter igenkännbara från Fem myror är fler än fyra elefanter.

På Jamtli finns även Storsjöodjuret som en rutschbana. Förvisso inomhus, men jag tycker den platsar i sammanhanget.

I Sundsvall står denna Skvader, en korsning mellan hare och tjäder. Det är dock oklart ifall den är ett äkta lekplatsdjur eller enbart ett konstverk på grund av all snö.

Gröna grodor har jag ju påträffat tidigare, men den röda grodan med krona var något nytt.

Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.  

Kommentarer