Semestereffektivitet

Så var semestern slut och det är dags att återgå till vanliga rutiner. Det händer mycket spännande i höst så jag har inga problem med att börja arbeta imorgon. Det jag däremot reflekterat över idag är hur jag varit väldigt effektiv de första och sista dagarna på semestern. Jag hade en lista med saker som jag/vi behövde göra och en del saker betades av där i början av juli. Sedan uppstod en paus, och först nu i slutet av veckan har jag åtgärdat ytterligare saker som blivit liggande. Jag antar att det betyder att jag däremellan haft det lugnt och skönt och kopplat av. Listan är förstås långt ifrån helt avprickad och det gör inget, det mesta var knappast akut.

Hur funkar det för er? När är ni som mest effektiva på semestern? Eller lyckas ni stänga bort alla "måsten" helt?

Kommentarer