Annorlunda lekplatsdjur del XXXVII

Dags för djur som i vanliga fall är betydligt mindre i storlek.

Humlor i Stockholm.

En humla (eller ett bi?) i Köpenhamn.

En nyckelpiga i Danmark.

Nyckelpigor och en ödla på en lekplats i Köpenhamn. På skylten stod det att vuxna inte fick vara på lekplatsen utan barn, men efter en snabb sondering att det var barnfritt smet jag in för att ta några foton.

Alltså, när jag tog den här bilden så såg jag en snigel sitta på fönstret. Men nu när jag tittar på det igen så är det kanske ett löv? Men om man tänker sig att övre gröna plankan på fönstret som snigelns hals med spiken i hörnet som ögat, och pucklen som skalet och därefter andra delen av snigeln. Eller...?
 

Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.  

Kommentarer

Fina insekter på tavlan i trä tycker jag! Särskilt ödlan.. jag älskar ödlor! Tror det är ett löv.
Musikanta sa…
Så roligt att titta in i den blogg och läsa den fantastiska presentationen av dig själv! Jag ska omedelbart lägga in dig i min blogglista. Härligt insektstema i inlägget!
Kram från Ingrid