Annorlunda lekplatsdjur del XLIII

När blogginspirationen tryter så tittar jag i min mapp med samlade lekplats-bilder och får lite ny energi. 

En fisk och en insekt/skalbagge gungar loss i Luleå.

Av samma lekparkstillverkare har gjort denna fisk-tematiska lekplats i Taarbæk norr om Köpenhamn.

Vad jag tror är en räv och en bagge. Men andra förslag mottages tacksamt!

En charmig häst med sadel för den som vill ta en ridtur.

Två nötta men rara hästar.
 Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd. 

Kommentarer

Emma sa…
Åh precis en sådan där häst med sadel hade vi på ridskolan jag red på som liten.
Men det var strikt förbjudet att leka på den, den användes bara i undervisningssyfte.. haha.
Matilda sa…
Emma >> Ah, de förekommer alltså i andra kontexter. Men trist att de inte fick lekas på (även om jag förstår varför).