Annorlunda lekplatsdjur del XLIV

 Dags för månadens omgång av annorlunda lekplatsdjur. 


Den här lilla giraffen tittade fram på en rastplats längs E4:an i somras.

Djuret längst bak har jag bloggat om innan, den är inte helt lätt att identifiera. Kanske är det ett kattdjur, eller kanske en häst? Den främre gröna måste dock vara en känguru, vilket inte är ett helt vanligt djur i lekplatssammanhang. Dessa figurer hittade jag vid Nacka Strand.

En häst (eller ren?) och en kanin som kändes vara av äldre sort. Funna i ett bostadsområde i Luleå.

Även detta grodpar fanns i Luleå.

Utanför Sunderby sjukhus, om jag inte missminner mig, finns de är små krabaterna. En sköldpadda och något som påminner om en koala (dock fann jag en skylt där den påstås vara en björn

 

Nja, jag ser nog mer likheter med en koala än en björn. Men fint att skylten är illustrativ och har blindskrift! Det har jag aldrig tidigare sett på en lekplats.

Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd. 

Kommentarer

Ajli sa…
Det är alldeles uppenbart en koala..! Mmmm tänk när lekparkerna såg ut sådär och inte täckta av en helvetes massa snö...!
Matilda sa…
Ajli >> Då har vi slagit fast att det är en koala! :D
Haha, ja nu är det lite svårt att hitta djuren under all snö. Men till våren kommer de fram igen :)