Akta(-)skylten! Del XIII

Det var ett tag sedan jag visade några trafikskyltar som varnar för barn (och andra levande varelser), men jag tycks inte hitta dem lika lätt som lekplatsdjuren.

Kör sakta i Nacka! (Ja, skylten hittade jag i Nacka!) Jättefin tycker jag!

Kanske en av mina favoritskyltar i Västerbottniska Mickelsträsk: "Vi är rädda om våra barn! Kör int' så fort!" kombinerad med en räv.

En äldre trafikskylt i närheten av en skola.
En något svårläst skylt. Troligen står det "Sakta ner innan du kör på ett barn"
Här varnas det för "lekande barn, levande djur och tjuriga kärringar". Bilden hittade jag när jag gick genom gamla bilder och jag är ganska säker på att den sedan länge är nedplockad. Man kan ju förstås fundera över varför det måste vara tjuriga "kärringar" och inte "tjuriga gubbar"...

Kommentarer

Emma sa…
Nacka-skylten var nog min favorit. Samtidigt vill man kanske inte göra skyltarna alltför tilldragande/intressanta så att man fortsätter att hålla ögonen på vägen i första hand. ^^
Matilda sa…
Emma >> Haha, nä man vill ju att förarna ska ha ögonen på vägen :D Tur att jag inte sitter i förarsätet, jag kan med gott samvete fortsätta spana efter skyltar :D