Annorlunda lekplatsdjur del XLVII

Jag har tidigare bloggat om hur många olika hästar det tycks finnas på lekplatser. Det är kanske inte jättekonstigt eftersom människan gärna rider på hästar och det stimulerar säker någon form av fantasi när barnet kan föreställa sig rida på en riktig häst.

En häst som tycks lite avundsjukt blicka bort mot två lite mer ståliga hästar längre bort. Hägnan friluftsmuseum utanför Luleå.
Två gråa kusar.

Kanske egentligen inte riktigt en häst för lekande, men troligen var detta hästhuvud designad för att spruta vatten i denna fontän i en park i London.

Hund,  sköldpadda och häst på ett torg i Kristianstad. (Möjligen inte heller tänkta för lek...)

Hästekipage i Vadstena.

Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.

Kommentarer

Emma sa…
Ja men visst är hästar det bästa lekplatsdjuret!
Jag tyckte speciellt om de där lådformade hästarna som på bild två. De brukade ha ett lite dovt gnissel som jag tyckte var väldigt trevligt :D
Matilda sa…
Emma >> Nja, jag vet inte om jag delar åsikten om att det är det är det bästa djuret. Men det är onekligen en möjlighet att få rida som barn :D