Annorlunda lekplatsdjur del LI

När jag nyligen sorterade och rensade bland mina bilder hittade jag några lekplatsdjur som inte fått träda fram.

De här björnarna stod på Lycksele djurpark.

Den här havsträdgården fanns någonstans i Danmark. Om man tittar extra noga så föreställer lekplatsen  under vattenytan och "fotstegen" är fiskar.

Kor i Mölndal. Kopplingen till båten förstod jag inte helt. Men kanske fraktade man kor på båtar förr?

Några mer slitna kor som jag av en slump skådade för inte alltför länge sedan inne på en skolgård som jag cyklat förbi massor av gånger.

Den här krokodilen (alligatorn?) förvånade mig också väldigt nyligen, för den fanns precis bakom ett staket som jag passerat mängder av gånger. Så jag drar slutsatsen att den är ett nytillskott. Ett fint sådant!
 

Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.  

Kommentarer

Du hittar verkligen en massa olika djur på lekplatserna!
Matilda sa…
Anna >> Ja, jag har visst tränat upp en viss blick för det där :D
Inför sommarsemestern har jag dessutom råkat få nys om några lekplatser som kan ha spännande djur och som är uppsatta i resekartan... 😇