Dagens funderingar...

En dag kvar till valet. Har redan förtidsröstat. Av två anledningar.
  1. Jag hinner inte imorgon
  2. Jag hittar inte till vallokalen som det är tänkt jag ska rösta i.

Den andra är väl inte världens bästa ursäkt. Har kollat upp var den ska ligga med hjälp av röda sidorna i telefonkatalogen. Enligt den borde jag kunna se skolan från mitt fönster. Det gör jag inte. Troligen för att det är hus i vägen, men ändå. Men någon fördel av att bo högst upp i huset ska jag väl ändå ha!

Idag har väl mest en sak upptagit mina grublerier, så här i valtider. Det handlar om det här med Alliansen, hur eniga de egentligen är. För vad skulle hända om de vinner valet med stor majoritet. Med så mycket att tex KDS mandat inte hade behövts för att skapa regering. Kommer då detta fjärde parti få vara med i regeringen? Kommer de fortfarande vara lika eniga?

Såg på stan en rolig paraodi på Folkpartiets affischer. Det stod något i still med: Morgondagens Nyheter. Folkpartister i fängelse (här en bild på partiledaren bakom lås och bom). Spionpartiet: Vi gav polisen rätt att gripa hackarna. Lite småroligt. Lite i alla fall.

Härrom veckan på jobb satt vi och diskuterade det här med att vi människor egentligen ser upp och ner, men att vi har tillräckligt smarta hjärnor som vänder bilden åt oss. Frågan uppkom då om vi då egentligen hänger tavlor upp och ner? Efter en stunds seriösa funderingar (jag lovar, börjar man gräva i denna frågan börjar man snart undra vad som är upp och ner och om kineserna verkligen går på huvudet) så löste sig dock det problemet. Kom fram till att vi skulle ha sett bilden upp och ner om vi inte haft förmågan att vända bilden i huvudet. Men eftersom vi kan det så hänger tavlan rätt (under förutsättning att du inte är en fluga som vandrar i taket).

Dagens roligaste överraskning! Fick veta när Fråga Anders och Måns drar igång! 19 oktober kl 21.30! Det är nog ända gången i år jag kommer gräma mig över att jag inte har tv. Tur att andra har det dock! =D

Dags för middag. Hemmalagat direkt från frysen =D

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Matilda, det är Staffan. Hoppas du har det bra. Nu är jag äntligen i Spanien men har inte sà mycket tid att slösurfa, trots att jag sitter vid datorn hela dagen. Det har bara varit sà mycket att göra hela tiden. Saknar er pà Posten, sà hälsa alla (justa) fràn mig.
Kram