Dagens experiment: Blogglistor

Experiment: Göra en blogglista

Bakgrund: Det verkar vara en trend att ha sådana listor på sin blogg numera. Jag brukar normalt sett inte göra vad alla andra gör, MEN, jag kan å andra sidan inte kritisera detta fenomen utan att ha testat först. "Lånade" den här listan från Linn, tror inte att hon tar illa upp. Och ja, jag har ändrat svaren själv.

Hypotes: Det kommer att uppta värdefull tid från mitt pluggande och sedan kommer det publiceras värdelöst vetande på den här sidan.

Händelseförlopp: Precis som att skriva ett blogginlägg med undantag av att det fanns ett färdigt formulär att fylla i.

Resultat:

- Ta närmaste bok, slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
(Bruket) av järn var av avgörande betydelse. Då....
-Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En lånad DVD-box jag inte tittat på (datorn) än
- Vad var det senaste du såg på TV?
Har ingen tv. Antagligen Fråga Anders och Måns.
- Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Runt ett? (korrekt svar: 13.14)
- Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Vinden som i vinterstormen som rasar utomhus just nu
- När var du senast utomhus och vad gjorde du?
Två timmar sedan, blev avsläppt av en klasskamrat efter skolan.
- Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
På min hemtenta jag håller på att skriva på.
- Vad har du på dig?
Hederliga vanliga blåjeans och en jättemysig gammal kofta i gammeldagsrosa (don't know where it comes from though)
- Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Ja, att min pojkvän varit gift innan. Väldigt märklig dröm.
- När skrattade du senast?
Minns inte när jag asgarvade sist, var nog med Sara.
- Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ett diplom, en plansch, en inramad signerad Vranjes-plansch (please don't ask me why)
- Har du sett något konstigt på sistone?
Ja, när jag åker buss till skolan åker jag förbi en mycket märklig staty. Kan inte förstå vad den föreställer. Kanske lägger upp en bild på den här på bloggen så småningom.
- Vad tycker du om den här utmaningen?
Än så länge hyffsat kul.
- Vilken var den senaste film du såg?
Avalons dimmor
- Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En Mini Cooper! Och en äggstol (Ovalia). För det är det tydligen ingen som tänker ge mig i julklapp!
- Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har dansat med Alf Svensson, den före detta KDS-ledaren
- Om du kunde förändra EN sak i världen, utan hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att jag inte föddes med så stora fötter kanske?
- Tycker du om att dansa?
Nja, dansade folkdans i flera år som liten, har väl tappat suget lite efter det
- George Bush?
Please don't get me started...
- Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
Linnea
- Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Sebastian
- Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja.
- Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Vad är pärleporten? Ärligt, jag har aldrig hört talas om den!
- Har du pojkvän/flickvän?
Ja
- Är du kär?
Mmm, fast man kan tydligen inte vara det mer än ett halvår så korrekt svar är nej.
- Hur tidigt stiger du upp?
Klockan sju.
- Vem/vilka vet mest om dig?
Sara.
- Gillar du att slåss eller?
Nej
- Vad ska du göra ikväll?
Ta det lugnt
- När var du senast riktigt full?
Aldrig.
- Är du seriös?
Ja, när jag vill
- Hur många biologiska syskon har du?
Ett
- Isåfall, vad heter de?
Millymollymandy
- Hur många timmar sover du per natt?
7-8
- Vilken färg har du på håret?
Blond.
- Och frisyren, hur ser den ut?
Vilket frisyr?
- Vad har du för färg på ögonen?
Blå
- Vad vill du ha för färg på ögonen?
Tycker om den jag har
- Vem är snyggast i världen?
Heath Ledger. Men det lär jag få äta upp snart...
- Ska du duscha idag?
Ja
- Vad är det för veckodag?
Onsdag
- Är du uppväxt i stan eller på landet?
Landet... tyvärr
- Har du utländska föräldrar?
Ja, en styck
- Gillar du att laga mat?
Så där, därför jag skaffade en blivande kock till pojkvän ;)
- Hur många par skor har du?
Vet inte.
- Var har du ont?
I ögonen, det här tar för lång tid
- Vem är bäst just nu?
I vad?
- Använder du hårspray:
I mitt hår!? Det behövs knappast...
- Favoritserie:
Anders och Måns, Mitt liv som film och Scrubs
- Gillar du seriehjältar?
Bara Nemi
- Killar eller tjejer?
Kommer bäst överens med killar
- Salt eller socker?
Socker
- Gillar du ketchup?
Ja, men chilisås är godare
- Är du bra på att måla?
Nej
- Sommar eller vinter?
Sommar
- Vilken tid gick du upp idag?
Klockan sex
- Vem kramade du senast?
Jeppemannen
- Vem pussade du senast?
Samma som ovan
- Säger du "kex" eller "chex"?
Kex, för att reta mamma
- Vad längtar du till?
London. Och till nästa termin när den här kursen är klar
- Favoritalkohol?
Glögg.
- Vad tycker du om ditt utseende?
Mina ögon
- Varför fyller du i detta?
För att kunna kritisera det senare
- Vad heter dina husdjur?
I min låstsas värld har jag en katt som heter Melmac. Annars har jag bara mitt gosedjur Alf.
- Hur kommer du bo till hösten?
Who knows
- Har du körkort?
Nej
- Hur gammal vill du vara när/om du får barn?
Öh... fråga igen om några år i stället
- Humör just nu?
Trött
- Favoritgodis?
Frukt
- Är det nåt du absolut inte äter?
Potatissallad (hemska minnen från lågstadiet)
- Sommarplaner?
Canada, jobb, jobb, jobb....
- Saft eller alkohol?
Saft
- Hur många kuddar sover du med?
Fyra.
- Morgon- eller nattmänniska?
Inget av det. Men är mer alert på morgonen så fort jag kommit upp
- Sparare eller slösare?
Sparare
- Bästa film?
Ninotchka
- Kommer du ihåg din första kärlek?
Njäe
- Älskar du henne/honom fortfarande?
Nej
- Har du några homosexuella vänner?
Ja.
- Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid?
Ja
- Bio eller promenad?
Bio
- Är du kittlig?
Nej, men testa inte
- Rädd för insekter?
Nej
- Det här är jag bra på?
Europas huvudstäder
- Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Ta bort orättvisor och sådant man mår dåligt av
- Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?
Hade funderingar på en stav i ögonbrynet. Har nog vuxit ifrån det nu dock
- Anser du att du är stark?
Nej
- Vad gör du om du får hicka?
Irriterar folk

Kommentar: Phu! Äntligen färdig! Liiiiiiiiiite för långt test... Det gör vi inte om igen. Fast vissa frågor var väl lite roliga. Gav det någon mening i min vardag? Nej, inte mer än att jag fördrivit lite tid som jag hade kunnat göra annat med.

Kommentarer

Anonym sa…
Behöver det ha nån mening kontrar jag då?