Var ha alla clementiner tagit vägen? Ingen som vet, ingen som vet...

Det skedde på ett sådant sätt att vi knappt var medvetna om det. En gradvis förändring i butikerna som manipulerade konsumenternas inre. På våra inköpslistor stod det clementiner, och i butikerna köpte vi det som såg ut som clementiner. Men vad vi inte visste var att det skett en kupp. Någon hade bytat ut apelsin-miniatyrerna mot en liknande frukt med snarlik smak. Satsumas var här för att stanna!

Den som får upp ett spår vart clementinerna kan tänkas ha hamnat rekomenderas att omgående höra av sig.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag kan med glädje meddela att jag vet svaret. De finns på ICA Stenby i Eskilstuna. Jag kunde i alla fall skåda dem där för en timme sedan ungefär. De låg alldeles fridfullt brevid apelsinerna. JAg valde dock bort dem, eftersom apelsinerna är större och torde innehålla mer c-vitamin vilket jag är i desperat behov av nu med en dagis-förkylning i kroppen.
Matilda sa…
Tydligen har de återvänt till Willy:s här hemma med. Märkligt. Fast å andra sidan minns jag att förra vintern så kunde man kan köpa clementiner i nät men när man fick kvittot så stod det satsumas. Jag tror skillnaden ligger i hur hårt skalet sitter mot frukten. Men det är bara en hypotes