Den sedvanliga termins-sjukan

Det har hänt igen. Det känns som att det aldrig slår fel. Termins-sjukan är här igen.

Varje gång jag avslutar en kurs och har några dagar "lediga" och har tid att varva ner så kommer den. Inte får jag njuta av någon paus inte. I stället förlorar jag pengar på att sjukanmäla mig på jobb.

Förr blev man låg man alltid däckad på jullovet på grund av förkyldningar och olika sjukdomar. Men på högskolan/universitetet har de ju avskaffat jullovet. Där har man ingen ledighet alls, officiellt då.

Kan ingen skapa ett vaccin mot denna termins-sjuka?

Kommentarer

Anonym sa…
Hej! Tack för kommentarena! *glad* Alltid kul om man kan inspirera någon! :-D
Jag mäter upp pappret själv när jag gör kort. Brukar köpa papper som är 30 x30 cm, sen gör jag dom 15x15 cm. Så ett dubbelt kort blir alltså 30cm på längden o 15 på höjden, sen viker man det. :)

/ Penni
Anonym sa…
Jag har ett mysterie du kan ta upp? Varför försvinner alltid fjärrkontrollen till TV:n? Man kan ha den i handen hela tiden, men när det är dags att byta kanal hittar man den bakom micron eller nått sånt. Why, oh why!