Bloggarnas värsta mardröm? + utmaning!

Idag tänkte jag ta upp en sak som verkar vara en bloggares värsta mardröm, nämligen det här med att inte få kommentarer på sina inlägg. Jag vet inte hur många bloggar jag läst där bloggaren ber om att folk ska kommentera. Kanske inte bara ber, utan tigger samtidigt som de står på sina bara knän och nästan gråter.

Att inte få kommentarer är känsligt. Folk vill tydligen ha bekräftelse på det som de skriver. Annars är det lätt att tro att ingen läser ens blogg. Eller att det man skriver inte är intressant nog. Möjligen så hemskt att det man sist författade är så uttjatat i bloggvärlden att folk inte pallar skriva en till kommentar om hur snygg den där tröjan som går och köpa där och där är...

Men face it. Det finns bloggar som har mängder av kommentarer i varje inlägg och det finns de som inte får så många. Majoriteten ligger i den senare gruppen. Alltså: får man inga kommentarer är man inte ensam. Men visst, det där med uppmärksamhet vill väl alla ha, annars hade man inte skapat en blogg för att nå ut i världen med sina tankar...

Personligen känner jag att feed-back är trevligt och kollar ofta in på min egen blogg för att se om det är någon som svarat på något inlägg. Vid det här laget har jag vant mig vid att det inte är särskilt många svar. Det är inget större problem, mer än att jag emellanåt ifrågasätter denna bloggs existensberättigande. Själv har jag kanske runt 60 unika besökare i veckan, varav jag nog bara känner personligen till 10. De som regelbundet kommenterar är nog bara 2-3 stycken. Det spelar egentligen ingen roll, fast jag får hålla med om att kommentarer allt är trevliga att gå.


UTMANING!!!
Surfa runt på tio olika bloggar och skriv en kommentar på envar. Ett smart sätt att börja är att använda sig av blogglänkar från andra som kommenterat och surfa in på deras blogg, skriv en rad, ta någon annars blogg-URL, osv... Skriv en snäll rad och glöm inte att lägga in din egen blogg-adress. Har du riktigt tur kommer du på detta sättet själv få fler besökare till din blogg och ännu högre besökssiffror! Lycka till!! :D

Kommentarer

Anonym sa…
Jag kan inte vara den första som läser det här inlägget men ändå får jag äran att vara den första att kommentera. Jag är en tävlingsmänniska så jag tycker alltid det är roligt med utmaningar. Hoppas det sprider sig. 10 olika bloggar sa du!? Okej, då bockar jag av den första rutan då =) Ha en bra dag, helg, vecka, månad... ha ett bra liv ;)
Anonym sa…
Jag blir bara upprörd då man har en fråga och ingen kommenterar... annars skiter jag faktiskt i det, men så skriver jag för mig själv mest också.
Anonym sa…
bra utmaning. dock fungerar det dåligt. folk verkar inte bry sig om dom som kommenterar. det är trist.
Vilken härlig blogg du har! Och jag gillar din utmaning, är oförmögen att motstå utmaningar, så detta får ses som min första kommentering av de 10. Nu ska jag surfa rätt på 9 nya spännande bloggar att kommentera.
Ha en bra dag!
Anonym sa…
Ibland kan man ju kommentera bara för kommenterandets skull. Och det är jag bra på!
Anonym sa…
Indeed! Jag är en av dem som blir helt sorgsen när jag inte fått någon kommentar på min inlägg i bloggen. Jag inser ju att allt svammel inte alltid är värt att kommentera. Men egentligen, i regel så får man alltid en tanke när man läser något, SKRIV DEN! Bloggaren blir glad, och du får knattra lite. Win win situation, haha. Jag ska definitivt anta denna utmaning, och också hädanefter skärpa mig när det gäller mitt eget kommenterande i okända bloggar. Mer kommentarer åt blogg-folket!
Darling sa…
Men kolla, nu har du fått 7 kommentarer. :)
Ciao/ J
Matilda sa…
Oj vilket gensvar! Så glad och imponerad jag blir!! Lycka till med utmaningen! Hoppas ni hittar flera nya roliga och trevliga bloggar :D
Anonym sa…
haha! tack så mycket, det var snällt sagt. :)

jag tror jag kom upp i 10 kommentarer, men tappade ärligt talat räkningen efter ett tag...