Efterlyses: en hjälpande blogg-hand


Är det någon där ute i den stora vilda blogg-djungeln som vet hur man lägger upp en bild som rubrik/banner på Blogspot? Jag vill lägga upp den här bilden högst upp på bloggen, men jag begriper inte hur. Om det går så antar jag att det har med html-kod att göra. Och så långt sträcker sig inte mina kunskaper. Please help me...

Det är denna bannern till höger (ovan "Topp 3 - just nu") jag tänkt använda mig av tills vidare, tills jag har tid att knåpa ihop en bättre och snyggare. Försökte infoga den i detta inlägg men det misslyckades. Bloggen och jag är nog inte riktigt vänner idag...

Tack på förhand och god helg på er!

Ps. glöm inte att ställa om klockan och äta våfflor på söndag :D

Kommentarer

Anonym sa…
Trevlig blogg!!
Om du vill, så kan du göra en egen banner med hjälp av photoshop. När du har gjortdet, så behöver du en url-adress till bannerna. Dte fixar du enkelt på denna sida:
http://www.imageshack.us/
LYCKA TILL!!
Matilda sa…
super... men hur lägger jag upp bannern på bloggen sen? :s Tack för tipset!
Anonym sa…
Svar till Matilda: På blogg.se så går man in på Redigera stilmall för att fixa till layouten. Där letar man upp något som kallas header. Där klistrar man url-adressen. Om jag får din mailadress, så kan jag maila dig Heidis HTML-skola. Den bygger dock på blogg.se, men jag tror att HTML-språket är ändå detsamma.