Efterlyses: borttappade idéer

*trumvirvel* Inlägg nummer 100! Fanfar, konfetti och hurrarop. Var det en raket som for för bi utanför fönstret mån tro? Får se om det blir ytterligare 100 mystiska inlägg eller om jag helt plötsligt blir träffad av en blixt från klar himmel och då får lösningen på alla mina mysterium. Alternativt då ser på odens öga i Mimers brunn.

Nåja. Även detta inlägg har ett djupare syfte:

Varför är det så att så fort jag gått och lagt mig för att sova så får jag alla dessa snilleidéer? Och varför är det så att 85% av alla dessa snilleidéer har jag glömt bort morgonen därpå?

Kommentarer

Anonym sa…
Hey, var glad över de 15 % du får behålla! =)
Matilda sa…
ska sanningen fram så är de 15% de idéer som jag masar mig upp mitt i natten för att klottra ner på en bit papper för att INTE glömma...
Anonym sa…
Nej, tyvärr så är det inte min kattsing. Jag har två andra sötisar men som bor hemma hos mina föräldrar. Det kommer säkert upp några söta kort på dem snart också. :)
Jeppemannen sa…
Den enkla lösningen borde ju vara att se till att inte förlora resterande som inte kommer ner på papper borta på skrivbordet. Antingen får du ha en bandspelare liggandes bredvid sängen som du kan prata in på direkt när du kommer på något smart, eller rent av spika upp en antekningsblock på väggen bredvid kudden, och gärna med en penna i ett snöre så du slipper upp och leta efter den mitt i natten...eller något ditåt. Du löser det säkert på något sätt. Annars finns där säkert någon som ligger bredvid som du kan väcka och verätta allt smart till, gärna en som garanterat har glömt vad du sade till denna direkt efter att ha blivit väkt...