ESC - Ett ont måste

Så var det dags för Eurovision Song Constest i år igen. Antagligen kommer jag att se det, jag brukar göra det. Men plötsligt känns det inte lika livsviktigt som det gjorde för tio år sedan. DÅ hade jag aldrig vågat missa den händelsen, det var ju bra.

Var. Inte är. VAR.

Igår slötittade jag, eller rättare halvtittade eftersom jag satt och läste samtidigt, på semifinalen. Streamade via finsk television (dock med svensk komentator). Jag kan lugnt säga att boken var tio tusen gånger bättre än det lilla jag såg. Det var hemskt rent ut sagt. Jag skulle kunna skiva spaltmeter om hur illa det var, men jag låter bli. Den enda ljusglimten var nog Andorra, som sjöng om klimathotet. Stod i tidningen idag att de inte gick vidare. Så klart.

Imorgon kommer jag sitta framför mammas tv och glo. Och jag kommer att rata det. Jag kommer bua. Jag kommer vara upprörd. Jag kommer efteråt önska att jag slapp se eländet. Men, jag kommer att se det. Varför? Jag vet egentligen inte. Den lilla tonåringen i mig vägrar låta mig göra något annat imorgon kväll.

Är det vanligt att man tvingar sig själv att utstå något som man vet att man kommer ångra i efterhand? Frisörbesök? Nationella prov? Högskoleansökningar? Vad "gillar" ni att plåga er själva med?

Kommentarer

Cax sa…
Jag säger chips.

Det är en sak som jag "plågar" mig själv med.
Man vet att man inte borde äta upp hela påsen.
Ändå gör man det.
Efteråt så mår man som man förtjänar. :D
Anonym sa…
Nu har jag funderat på den här frågan många timmar men jag kommer inte på något. Har den principen att jag försöker glömma obehagliga saker så fort som möjligt....men jag kommer också att se på eurovisonen ikväll trots att jag EGENTLIGEN inte är intresserad....:)
Anonym sa…
gud vilka dåliga låtar
var praktiserar du?
annawintour.blogg.se
Johanna sa…
Jag undviker i så stor utsträckning som möjligt allting som har med ESC att göra. Skulle man råka gå förbi tv:n får man mest lust att kasta kuddar på den.

Hmmm... Finns många saker man plågar sig med. Kan dock inte komma på något så där bara ;)
Matilda sa…
Cax >> :D rabarberpaj säger jag! samma sak gäller för mig (dock är rabarber säsongsberoende)

Nette >> Idag önskar jag verkligen att jag inte såg gårdagens final. tydligen var jag den enda som tyckte att Frankrike borde ha vunnit...

Anonym >> ja ganska dåligt över lag. Praktikplatsen, den ligger i stort fint vitt hus :) Där jobbar många snälla och trevliga människor. Om det säger dig något... :)

Johanna >> FLER KUDDAR! :D
Cax sa…
Rabarberpaj...VARFÖR...VARFÖR skulle du nämna det? Jag som i höstas trodde att jag var botad.
Jaha...då var det bara till att beställa en av kära mor!
Går det att frysa in rabarber?
Isåfall ska jag fylla upp frysen och med jämna mellanrum skicka upp ett lass till min mor! :D
Anonym sa…
jag kräver omröstning. the ark och finnarnas låt jättelångt ner. buuu
Matilda sa…
Cax >> förlåt... men det är så gott... Antagligen kan du frysa in rabarber, men du måste nog göra nåt med dem först. hälla på nåt konserveringsmedel eller nåt

Linn >> jag godtar resultatet, man vinner inget på en omröstning... Tyvärr... men de vann ju i sverige, är inte det bra nog?