Har du barnasinnet kvar? (litet test)

Jag är trött på att ständigt och jämt stöta på de här "vuxentesten". Inte för att det är test i sig, det är ju rätt trevligt. Utan resultaten. Tydligen så är jag äldre än vad jag känner mig. Så därför har jag konstruerat ett litet mini-test som helgnöje här på bloggen.

Har du barnasinnet kvar?

  1. Äter du fortfarande kanelbullen genom att äta den snirklat utifrån och in i stället för att äta den som en vanlig bulle?
  2. Du kan inte laga mer än pannkakor, spagetti med tomatsås och mikromat?
  3. Är det ok att ha dina gosedjur framme i hemmet?
  4. Innehåller din cd-samling fortfarande 90-tals pop i form av absolute dance, Spice Girls, Dr Bombay eller Backstreet Boys?
  5. Föredrar du att läsa serierna före nyheterna i dagstidningen?
  6. Vågar du fortfarande inte visa dig på stan med dina föräldrar på grund av risken att dina kompisar ska se dig?
  7. Kommer du på dig själv med att säga/tänka saker i stil med "det får jag inte göra för mamma"?
  8. Väljer du böcker efter hur omslaget ser ut?
  9. Är du den som föreslår "barnlekar" som förslag på vad du och dina kamrater ska hitta på?
  10. Tycker folk att du ser/verkar vara yngre än vad du är?
  11. Tycker du själv att du ser likadan ut som du gjorde när du gick i högstadiet?
  12. Blir du knäckt av att upptäcka att deltagare i melodifestivalen är yngre än dig?
  13. Är CSN:s bidrag gratispengar?
  14. Vägrar du göra dig av med dina samlingar av diverse föremål som du påbörjade som ung?
  15. Du fattar egentligen inte vad det där pensionsvalet är för något utan använder papperna du får hem i brevlådan som kladdpapper?

© Vardagens Mysterium

Resultat: Ju fler ja-svar, desto mer barnasinne har du kvar. Någon mer än jag som har mer än tio ja? (tilläggas bör att jag personligen faktiskt inte har mer än 11 ja-svar!)

Kommentarer

Anonym sa…
oj jag hade nog mer barnasinne kvär än jag trodde hela 10 stämmde in på mig.

Tack för en bra blogg
Cax sa…
Shite...6 ja-svar.
Men...jag vill ju vara barn!
Anonym sa…
Damn, fick bara 9 ja-svar.
Matilda sa…
Anonym >> Trevligt att du hittat hit! :)

CaX >> Aj då, men det är nog fel på frågorna ;)

Linn >> det är väl inte så "bara"?
Cax sa…
Nej...säkert jag som svarat fel...hehe
Emelie sa…
Hehe, vilket roligt test. Det gav en lite tankeställare. Här blev det ganska många ja-svar!!
Matilda sa…
Emelie >> ja, jag tänkte att det var dags att vända på perspektiven. Varför alltid kolla om man är vuxen? Det är ju roligare att testa tvärtom... :)