Ropa inte hej...

Fick det här meddelandet för någon dag sedan när vi skulle beställa något inför en stundande mini-semester. Man kan ju undra var korrekturläsaren var den dagen... Och jag har försäkerhets skull konsulterat min trogna vän NE för att vara säker på att det inte skett några förändringar i reglerna angående verbets böjning.


Och för er som inte kan uttyda denna suddiga text så står det: Jag bekräfrar härmed att ovanstående namn är stavade på samma sätt som i passen stavet och att jag läst och godkänner köpvilkoren

Kommentarer

Cax sa…
Jag erkänner att jag inte alltid är världens bästa stavare eller ordböjare.
Men detta var ju faktiskt riktigt uselt. :)
Matilda sa…
Cax >> ja, det var så att vi började undra om det var en seriös sida eller inte.
Anonym sa…
Särskilt med tanke på att det handlade om att bekräfta korrekt stavning, då... :-)

(Behöver man bekräfta att namnen stavas som i passet, förresten? Låter också lite udda...)
Matilda sa…
Annika >> det där med passet handlade om att man också kunde boka resor och hotell på den sidan och då underlättar det antagligen om bokningen överensstämmer med passets uppgifter.