Övergivna telefonkataloger söker ägare

Det var ett bra tag sedan telefonkatalogerna levererades och staplades i hög i porten. Normalt sett brukar de fraktas bort igen efter några veckor, de resterande alltså. Men här i min trapp ligger det fortfarande två stycken kvar. Två av förtio hushåll har alltså inte hämtat sina två kataloger inslagna i plast.

Naturligtvis börjar min nyfikenhet blomma till liv. Vem har inte hämtat sina gula sidor? Är det någon av de äldre som bor här som inte orkar lyfta upp dem och bära dem till sin lägenhet? Eller är det någon som föredrar att ringa nummerupplysningen eller att "googla" sig fram till vad man behöver. Eller någon miljöaktivist som bojkottar telefonkatalogerna eftersom de kommer ut alldeles för ofta, 2003 års modell går ju alldeles utmärkt att använda fortfarande! Kanske är det någon som inte äger telefon och inte listat ut hur man sänder röksignaler med hjälp av telefonnummer.

Kanske lämnades det för många exemplar här i trappuppgången. Men det låter lite trist, tycker jag...

Kommentarer

Kanske någon som inte gillade plast?

Pssst...maila din adress så kommer det snart lite bilder...dssst

;)
Rösta för fan, du trodde jag hade "lamm" i mina bilder, men på min ö kallas de får.
Har lagt en poll där....

Kramzz...
Cax sa…
Kan det vara så att det står någon lägenhet tom?
Bara för att kolla...du har väl tagit ditt exemplar? :)
Matilda sa…
stellapolaris >> mailen finns i högerspalten här på bloggen ;) Förlåt, visste inte att du var inbiten gute, ska inte upprepas!

Cax >> Tomma lägenheter? I ett kommunalt bolag? o nä, i den här staden hyrs lägenheterna ut även om de ser ut som råttbon, sån akut lägenhetsbist är det! och, ja, jag har tagit mitt exemplar :) Men det är bra att du dubbelkollar :D
Matilda sa…
stellapolaris >> 3 sekunder senare när slanten trillat ner, ah, du menade hemadressen. :D
Anonym sa…
ja sådant är konstigt att det skall så lång tid att översätta fast jag tror de tänker ekonomiskt också och låter vissa länder vänta.
Anonym sa…
Jösses vad många mysterier du kommit på under en kort tid! :)

Jag har inte svar på en enda (som vanligt då) för just nu har min hjärna gett upp av alla målfärgsångor.

Angående telefonkatalogerna så ÄR det faktiskt konstigt att det blivit ÖVER exemplar! Folk brukar ju nappa åt sig flera än en om de bara har möjlighet? Ärliga människor du har i ditt bostadsområde! Jag har inte en enda katalog - jag är en av dem som googlar alla nummer :)

Nu åker jag på semester och ska tänka ut något riktigt klurigt mysterium under tiden! :)
Klurigt...hur ska jag kunna skicka vykort (riktiga) till din email...det får du försöka luska ut!
Matilda sa…
j >> ja, man har väl delat upp världen i A-länder och B-länder beroende på vilket språk man snackar...

nette >> vem vill ha mer än EN telefonkatalog? Vill man ha en bredvid varje telefon i hemmet?
Ha en riktigt skön semester!!

Stellapolaris >> ja jag vet... tänkte inte riktigt där. Tänkte bilder som i jpg-bilder :D
Anonym sa…
Dessutom är de värdelösa att slå i nu för tiden. Skulle hitta numret till en känd elektronikkedja och tyckte att jag var smart som slog på rubriken Hemelektronik. Men där fanns ingenting mer än hänvisningar till andra sökord. Jag kollade på nätet i stället.
Matilda sa…
cat >> jag vet, man måste först kolla i registert efter uppdelning av rubriker och sen är det en himla lång cirkus att ta sig igenom. Undrar hur många år till de kommer att ge ut katalogen... Fast de första sidorna brukar vara rätt så användbara, de som handlar om sjukvård och andra institutioner man kanske snabbt måste ha reda på (om nu datorn inte redan är igång...)
rigg sa…
Jag hänvisar glatt till ett av mina gamla blogginlägg angående telefonkatalogerna!
Matilda sa…
rigg >> intressant läsning! Känns lite olönt att dela ut så många kataloger när vissa bara använder den en gång... :S