Klädförvirring

Jag är inte modeintresserad och förstår mig inte riktigt syftet med modebloggar. Men jag antar att de som är intresserade gillar att läsa dem. Om du råkar vara en modebloggare som råkar ha vägen förbi min blogg så kanske just du kan hjälpa till och ge ett svar på dagens funderingar!

I allt fler tröjor som man ser i affärerna så finns det fräcka (och mindre fräcka) mönster och bilder nackpartiet. Dock inte på utsidan, utan på insidan, så att när man har tröjan på, så hamnar trycket in mot skinnet och ingen kan se detta "mästerverk". Frågan är då varför man som kläddesigner väljer att sätta trycket på insidan i stället för - som jag tycker är logiskt - på utsidan. Den enda gången man ser trycket är ju när plagget hänger på galje och man skymtar det genom urringningen som är gjord för att halsen ska kunna få plats. Kanske är detta anledningen, att när tröjorna är skyltade så bidrar detta tryck till att de ser snyggare ut och det i sin tur leder till större köplust från kundernas sida. I vilket fall som, så tycker jag detta verkar ytterst märkligt. Om det så klart inte är meningen att man ska börja bära sina kläder ut och in. Fast det vore ju något förstås...!

Kommentarer

Sarisen sa…
Jag undrar om det inte är så att man skall kunna använda de där mönstren när man raggar på någon kanske.
Ungefär " Så du gillar design? - Skulle du vilja se mina kläder utåin", som ett alternativ till det något ålderdomliga uttrycket "Så du gillar konst? - Vill du se mina etsningar" ...
Det kanske inte är den mest uttänkta teorin, men just nu känndes den helt rätt...
Cax sa…
Matilda, hur många gånger ska detta behövas sägas?

DET ÄR FORTFARANDE INSIDAN SOM RÄKNAS!!! ;)
Matilda sa…
Sarisen >> hm, kanske. men det vore en väldigt dååålig raggningsreplik. jag hade inte gått på den i alla fall. men det finns kanske de som gör... Men det är helt klart en bra teori och det skulle inte förvåna mig om det ligger en gnutta sanning i den

Cax >> *skrattar högt* så sant, så sant. Ber så ödmjukast om ursäkt!
Cax sa…
Låt gå för denna gång! :)
Sarisen sa…
Jag vet det det är en fetkass raggreplik hehe, men jag har hört betyligt värre som funkat inte på mig dock :P
rigg sa…
Annars är det ett bra sätt att upptäcka att man tagit på tröjan ut-och-in. Om någon kommenterar mönstret utan att ha krupit in i tröjan vet man att det har blivit fel :D
Matilda sa…
Cax >> :D

Sarisen >> ja man slutar egentligen aldrig förvånas över dessa raggningsrepliker. Den ena sämre än den andra...

Rigg >> Så sant så sant! Å andra sidan så har jag sett tröjor som är sydda så att de ska se ut som att de är ut och in, fast de inte är det... :p
Anonym sa…
Har också klurat lite på det där...
Matilda sa…
struntlillstrumpa >> kom du fram till något i dina funderingar? :)