Morr...

Varför är mitt batteri till min laptop så fruktansvärt dåligt? Det varar max 1,5 timmar, som oftast lite mer än en timme. Detta gör det i princip omöjligt att ta med den någonstans för att till exempel plugga om man inte ska släpa med adaptorn också. Och vad ska man då med en laptop till om den inte går att använda som den ska? Grrr...

Dessutom kan jag passa på att morra över att jag bara kan koppla in den i jordade uttag, vilket jag bara har i köket. Jag blir tvungen att koppla ihop två förlängningssladdar för att undvika att datorn kapejsar. Fast där är det mest morr åt fastighetsbolaget som vill ta sjukt mycket bara för att installera ett fjuttigt jordat uttag i min lägenhet. GRRRRRRR!

Ps. Ni har inte missat den nya omröstningen i högerspalten va? :)

Kommentarer

Anonym sa…
Min klarar knappt 45 minuter... det är ett bök. Men å andra sidan är sladden inte så tung att släpa med sig ;)
Hmmmm....Morr? Vem skriver om Morr?
Och Laptop?
Är vi själssystrar eller?
Anonym sa…
Käraste Matilda. Nu har jag kämpat mig genom en obeskrivlig trötthet efter ett hårt träningspass, för att skriva ett blogginlägg. Jag insåg efter din uppmaning att jag ska skärpa till mig. Sommarlovet fick mig att inse hur underbart det är att vara lat. Jag är tillbaks på banan igen nu iaf.
Cax sa…
Ett alterntiv är att du "råkar" pilla sönder ditt uttag i vardgsrummet. (Ta det MYCKET försiktigt bara!!!)
För när fastighetsbolaget ska komma dit och laga det, så påminner du dom om att dom endast får sätta dit ett jordat uttag.
För så står det numer i lagen...
Vid nybyggnation och ombyggnation ska det monteras in jordade uttag i ALLA rum.

Tusan...en del minns man från perioden som elektrikare. :)
Anonym sa…
Och jag som tyckte min var värdelös som bara klarar knappt 2 timmar.
Matilda sa…
Linn >> 45? DET är riktigt uselt!

Stellapolaris >> Jag upptäckte det senare att du använde det uttrycket. Jag har sett det innan men det har liksom legat på ett undermedvetet plan. Ber om ursäkt... ;)
Och vem vet? Vi är kanske det :P

Khadidja >> Hurra! Susar in på direkten! :D

Cax >> Pilla sönder!? Det är jag JÄTTEDUKTIG på att göra. Men du, jag gillade ännu bättre den delen med att du sa att DU var elektriker... (tänker vi i samma banor nu?) :D

Cat >> 2 timmar!? Det är ju en lyx! Då kan man ju se en hel film innan den lägger av!
Anonym sa…
mitt batteri orkar bara ungefär en kvart, sen stänger datorn av sig, obönhörligt, utan förvarning. men lugn, bara lugn, snart ska jag köpa mig en ny bärbar, och då blir det åka av, det kan jag lova.
det stod "så jag skriver på koreanska idag" i måndagens inlägg.
god natt!!
Matilda sa…
Fredrik >> En kvart? jisses, det var riktigt kasst! :)
Så det var det de dära fyrkanterna betydde :p Så du kan koreanska! Du är banne mig intelligent!