Evighetselden

I femtio år har det tydligen rasat en brand nere i en av Kinas kolgruvor! Femtio år! Det låter livsfarligt! Det är så att alla varningslampor för miljökatastrof borde ha blinkat varma jorden runt. Men nu är den i alla fall släckt! Denna brand har på något mystiskt sätt undgått mig totalt under hela min livsexistens, och nu höll jag på att missa att den "is no longer", att den har "siezed to be". Nu är det dags för den att "pop up the daisies". Denna stora nyhet belönades med en liten liten notis...

Kommentarer

Anonym sa…
50 år är ju en hel livstid för somliga.

Nu har jag äntligen lagt ut bilder från Wien! Kolla på min webbplats så får du se.
Anonym sa…
Har också gått hela mitt liv utan att höra talas om den elden. Antar att kineserna inte var så pigga på att sprida den nyheten.
Matilda sa…
Fredrik >> Susar dit på momangen!! :D

Cat >> Precis, inget att skryta med direkt att det tog så lång tid att släcka den...
Anonym sa…
Tycker det låter som en dålig nyhet. Jag hade gärna sett att elden brunnit ännu längre, som något slags livsprojekt. Det var den enda egentligan motståndaren till den olympiska elden. Trött på den eldens ständiga förstaplats på toppen, den börjar bli för kaxig!
Anonym sa…
My lord. Det var det värsta. Vilken brasa ;-)
Matilda sa…
Tomas >> Haha, ja OS-elden är väl rätt så ohotad nu...

Maria >> Ja den var något envis må jag säga!