Ute och cyklat

På en cykeltur genom staden idag upptäckte jag till min förvåning att det nog är vinter. Det var kallt. Och mörkt! Allt snurrande på klockan har ju trots allt lett till att det blir mörkare snabbare än tidigare. Folk tycks inte ha koll på detta, för till min förvåning var det rätt så många som inte hade lyse på hojen!

När jag cyklade i kylan insåg jag att jag borde ha köpt en sådan sadelvärmare. En ullig sittkudde som värmer baken. Nästa gång jag passerar en cykelaffär så ska jag investera i det! Annars så är det nog slutcyklat för i år!

Fast bäst av allt vore om det hade funnits en sadeluppvärmare på cykeln, precis som bilar har sätesvärmare. Den skulle kunna drivas av samma dynamo som framlampan, vilket visserligen innebär att man måste trampa på lite extra men då blir man ju varm på andra ställen med! Finns det redan mån tro? En sådan uppfinning hade säkerligen räddat massor av tjejer från urinvägsinfektion (även om läkare numera anser att det inte uppkommer pga kyla...).



Dessutom undrar jag varför det inte finns sådana här tryck-för-grönt-apparater där jag bor. Den konstruktionen hittade jag i Göteborg och jag måste säga att där är det någon som tänkt till! Förrutom att det ett perfekt hålla-balansen-handtag så slipper man den där jobbiga och krånliga proceduren med att hoppa av cykeln och sträcka sig för att nå dosan som är placerat direkt på stolpens kropp.

Kommentarer

karro sa…
jag älskar min sadelvärmare! kan inte cykla utan den
Anonym sa…
Du kanske har kommit på en affärsidé:)
Anonym sa…
Låter utomordentligt fiffigt det där med sadelvärmaren.

Och är detta ett bevis på att göteborgare är lite smartare än alla andra?
Matilda sa…
Karro >> Jag brukade låna mammas förr, men nu får jag väl ta och skaffa en egen... Ett stort plus är ju att sadeln blir mycket mjukare också! :D

Cat >> Ja vem vet! :D Nu krävs det väl bara någon tekniker som kan lösa det praktiska :D

Linn >> Det kan vara så, men jag vill låta det vara osagt ;)
Anonym sa…
Hahahaha. En sån skulle jag vilja ha.

Själv kör jag med min ulliga från Classe Ohlsson ;-)
Matilda sa…
Maria >> Oh, finns de på Clas Ohlsons!? Finemang, då blir det en tur in där imorgon! :D Tackar för tipset!
Vissa borde kanske bli båd författare *host* och uppfinnare o du är nog en av dom!

Pssst...menar....inget illa med *hostet*....

;)
Matilda sa…
Stellapolaris >> Jaså du tycker det? Man tackar för smickret :D
Vad menade du då med hostet? :p
Jag lekte bara copycat...
;)
rigg sa…
men ska man verkligen cykla på övergångsställen?
Matilda sa…
Stellapolaris >> Haha, gör du så :p

Rigg >> Nja, kanske inte PÅ övergångsstället, men på överscyklingsstället bredvid... ;)