Nyårshälsning

Som vanligt är det mycket jag inte förstår
Är det redan dags att önska gott nytt år!?
Jag hade hoppas på att hinna med mera
och nu är det redan dags att året summera

Men varför krokodiltårar fälla?
Inte ska man på nyårsafton gnälla!
Snarare dags att årslöftet lova:
mindre stress och mer tid till att sova

Bloggens högsta önskan är mindre vag
den önskar givetvis att kunna blogga var dag!
Men skribenten föredrar att realist vara:
hon ska skriva när det finns inspiration, bara

2007 innehöll mången bild på skylt från toalett
en del om Anders och Måns och lite om trafikvett
om googlingar och husdjur det blev skriveri
Inför 2008 planerar jag samma potpurri

Dags att önska er allt gött
och inför nästa år: väl mött!

Kommentarer

Anonym sa…
jag skriver ingen mening idag
då skulle jag väl bryta mot min lag

men ett kort litet rim kan det bli
bara jag på orden får pli

jag ska strax åka till min bror
(han är den mindre, jag är stor)

vi ska nyårsafton tillsammans fira
men knappast ut på lokal och svira

snarare sitta i hemmets lugna vrå
och sen spana på fyrverkerier i färgerna röd, grön, gul och blå

nu jag önskar dig ett gott nytt år
hoppas vi ses på bloggen under kommande vår

jag kommer din mentor fortsätta vara
dina blogginlägg är ju så rara
karro sa…
Härliga rim, båda två! Gott nytt år!! Kramar Karro
HerreGuud! Så hon rimmar!
I dessa sena timmar!
Åhhh, du borde ha vunnit...
om jag bara kunnit...
skicka vinsten tillbaka..
men adressen jag inte har...
så det får stanna kvar...
kanske en liten kaka...
skulle smaka...

Hihi...sååå dåligt rimmat...av kungadottirn som sitter i sitt slott o lapar "grädde"...

Gott underbart, spännande år fullt av tänk o mysterier jag kommer att lösa...sa hon o kliade sig i pannan...tog sig ett glas vin, snubblade på nätverkskabeln...
Anonym sa…
Hoppas att ni alla fick ett underbart nyår.
Och hoppas att ni alla idag mycket bra mår.
rigg sa…
Oj vad alla är poetiska och skriver på rim. Själv är jag för grötig i nuvudet idag för att ens försöka anstränga mig, nöjer mig med att önska ett riktigt Gott Nytt År!
Matilda sa…
Fredrik >> Hoppar upp och ner förtjust! Mer mer mer!!! :D

Karro >> :D Gott nytt!

Stellapolaris >> Ännu en som rimmar! :D Det är ju nästan som att man ska skapa en blogg där allt måste rimma, även kommentarerna... ;) Akta dig för nätverkssladdarna du, du kan ju inte låta dem ligga framme hur som helst! ;)

Cat >> Titta, ytterigare en som vill rimma! Jodå, här mås det i alla fall prima, hoppas du gör det med!

Rigg >> Den här gången går det an, men nästa... ;) Gott nytt på dig med!
Jeppemannen sa…
Vet egentligen inte varför, men
jag tar mig an utmaningen

rim har aldrig varit my cup of tea
ibland känns det som idioti

Nya löften har ni väl givit
de gammla sedan länge genomdrivit

sista versen kommer nog här
denna karriär är väldigt temporär


Skriven i all hast. Gott nytt år och god fortsättning till er alla.
Anonym sa…
Wow vilken underbar dikt.

Och att blogga ska vara lustfyllt. Skriv när du känner att du vill och känn inget tvång.

Älskar dina mysterium :-)

Och God frotsättning på 2008
Matilda sa…
Jeppemannen >>
Han kan när han vill
Dags att blogga lite till?
;)

Maria >> Visst ska det vara lustfyllt! Annars kan man ju lika bra låta bli :) Hoppas att du fortsätter lääänge till i alla fall!
Åh, alltid lika kul att höra när folk gillar mysterierna!