Var börjar man?

Dagens mysterium måste helt enkelt vara var någonstans man börjar. Man måste ju börja någon gång, oavsett vad det gäller. Börja jobba, börja med en aktivitet, börja lära sig prata osv. I mitt fall är det var jag ska börja och skriva på en stor uppsats. Jag har en massa lösa trådar, en halv meter högt berg med litteratur och en massa annat material som på ett eller annat sätt ska in (ja, kanske inte allt då...). Om en vecka ska första utkastet lämnas in. Det ska gå, det ska det nog. Bara jag hittar en ingång. Men hur hittar man en dörr om man bara ser väggar?

Ps. Nu finns årets instruktionsmanual för julkort ute. I år har jag lagt den på Flitigt och finurligt då det kändes mer lämpligt. Ta gärna en titt där innan ni ska skicka iväg era julehälsningar.

Kommentarer

Åh, det där känner jag igen, och då har jag ändå inte pluggat särskilt länge. Att man sitter och har all information och vet VAD man ska skriva, men inte HUR man ska lyckas få det nerskrivet :S Menmen, kämpa på! ;)
Anonym sa…
Å, jag vet exakt vad du menar. Vad ska du skriva om?

Jag kanske kan ge dig ett tips eller två :-)
Matilda sa…
Sofi >> ja det är ingen enkel process... Men jag har börjat i lite småtrådar och börjar nysta fram någonting :)

Maria >> Ja du... Historiebild, autenticitet och rekonstruktioner i samband med upplevelsemuseer. Typ... ;)
Använder mig lite av George Ritzer, han har en hel del bra teoretiska ingångar. Hade ni honom med?
Anonym sa…
Jag hade aldrig klarat att skriva min uppsats om jag inte hade haft en underbar mall att skriva efter. Den fanns i vår uppsatshandbok har jag för mig. Har du ingen sådan?
Anonym sa…
Jag hade aldrig klarat att skriva min uppsats om jag inte hade haft en underbar mall att skriva efter. Den fanns i vår uppsatshandbok har jag för mig. Har du ingen sådan?
Matilda sa…
Cat >> Jo jag har en "mall" som jag använt vid ett flertal gånger, det är jätteskönt att kunna strukturera kaoset på något sätt :)