Så mycket skräp man samlar på sig...

Fick ett ryck idag och började rensa skrivbordet och diverse skåp. Det är otroligt så mycket saker man samlar på sig! Jag har verkligen problem med att göra mig av med saker! Till exempel har jag en hög plastpåsar med fina motiv som inte får användas. Drygt 10 kollegieblock från olika kurser jag gått. Kataloger och tidningar från ställen jag varit på och antagligen sparat på av någon nostalgisk anledning. Varför vet jag inte! Men jag kan gissa att det ligger i släkten, mina äldre släktingar (de två jag har...) samlar på ALLT, ingenting ska slängas! Fast jag tror det ligger kvar sedan kriget (WWII) att allting skulle sparas på och användas till annat eftersom kriget gjorde att det blev brist på många varor. Fast jag vet i kattsingen vad jag ska med en diger hög planscher på mina tonårsidoler...

Dock har jag faktiskt lyckats rensa ut bland annat:
  • En jättepenna (46 cm lång, 2,5 cm i diameter)
  • Två tunna och beiga sittdynor till stolar
  • Tre gosedjur
  • Ett oanvänt paket med simkuddar barn har på armarna (Don't ask!)
  • En stor diskettlåda (min dator har inte ens diskettläsare)
  • Två par gratishörlurar från Air France
  • En handfläkt (återigen: fråga inte!)

Om någon vill tjinga det innan lasset åker till loppis så går det bra. (Hm, det här påminner nästan om en bloppis, som E så snällt förklarade för mig vad det var!)

Kommentarer

Klarade du det "förra"...klarar du att hitta fler saker att slänga!
;)

(The queen of feng shui)
Matilda sa…
Stellapolaris >> Haha, ja i och för sig... Men om vi säger så här att uppsatsen handlade om museer, och på museer har man samlingar. Matilda vill jobba på museum men eftersom det är svårt så har hon skapat ett eget hemma... :p
Bara för att man inte fick fråga... VAD SKA DU MED SIMKUDDAR OCH EN FLÄKT TILL?!?! :)
Anonym sa…
Wow. Att rensa är alltid så viktigt. Hur mycket jag än rensar känns det som att jag ändå kommer vinna tävlingen "mest prular när den dör".

Och idén att skänka bort saker tror jag jag kommer tjinga. Vill inte kasta saker som är helt hela och vill inte sälja dem heller. Bara ge till någon som behöver det, liksom.
Anonym sa…
jag är likadan. har hemskt mycket av allt. till exempel plastpåsar med fina motiv som man inte använder..;)
Matilda sa…
c. van tijaax >> Tja, jag ska inte med dem till något, det är därför jag ska göra mig av med dem! ;) Skämt å sido... Simkuddarna fick jag i present en gång av den anledningen att jag råkat nämna att jag inte är en haj på att simma...

Maria >> Javisst, behöver någon annan det så är det ju dumt att bara slänga det!

m. >> Jag är alltså inte ensam om att ha massa fina plastpåsar!! :D hurra! Tänk den dagen då man förbjuder plastpåsar då kan vi öppna ett museum och visa upp dessa! :D
Anonym sa…
Vilka gosedjur är det? Inte Ru, eller någon annan kär bekant, hoppas jag?
e sa…
Börjar genast fundera på om fler saker går att kombinera och därmed få nya användningsområden. Tex simkuddarna och fläkt - nytt sätt att ge barn fart i poolen. Men nej, kanske inte så effektivt. Du hade en del rariteter, disketter tex :)
Matilda sa…
Gosedjurens helgon >> Nej en hund, ett rådjur med liten påse runt halsen (à la Guldfynd) och en gul nalle med ett visst namn på... :p

E >> Haha, ja fast det hade varit en väldigt ineffektiv motor! :D Jo visst har man en massa rariteter här! Jag har en hel låda med kassettband tillexempel, det är visst inte många som använder sådana nuförtiden!