14 mars - inofficiell flaggdag

Det är tydligen skillnad på folk och folk.

I onsdags hade kronprinsessan namnsdag, då skulle det flaggas så fint. Ja, det är en obligatorisk flaggdag om det är en svensk flagga markerad i kalendern den dagen. Idag har lilla jag namnsdag, är det någon som bemödar sig att flagga då? Nej, lilla jag är ju inte lika betydelsefull. Bara för att jag inte är av adlig börd, fått finfin utbildning, får hög lön som inte behövs skattas för eller får bo i slott. Bara för det så flaggar ingen för min namnsdag.

Bah.

För övrigt anser jag så här om namnsdagar.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag röstar för att vi skippar kungahuset.
Hade jag haft flaggstång, så skulle jag flaggat för dig:)
GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN!!!!

(hördes det?)
Anonym sa…
http://nfavm.blogspot.com/2008/03/idag-r-det-matildas-namnsdag.html
GRATTIS!!!

Jag såg allt att en viss fröken Nfavm flaggade för dig idag.
Å vilken flagga sedan!

Kolla in det vet jag!
Cattis sa…
mm du har namnsdag på min dotters födlesedag...

Föreslår att vi flaggar för er båda ;-)

kram
Cattis
Anonym sa…
Jag skulle aldrig flagga och fjäska för kungahuset. Never. Däremot så gärna för dig, internationella Pi-dagen samt till minnet av Einsteins födelsedag.

Grattis i efterskott.

Och i am back ;-)
Hilda sa…
Jag är helt med på din linje. Ytterligare ett tecken på vårt icke jämlika land!!! GRATTIS MATILDA! Jag ställer fram en bordflagga här i Blå huset! Fast lite i efterskott förstås!
Anonym sa…
om det är någon tröst så kan inte victoria ta åt sig äran för att det flaggas. det är ju för kronprinsessan som institution det flaggas, inte för människan victoria. hade inte victoria funnits hade det flaggats för någon annan kronprinsessa. men när det flaggas för dig är det för att du är just du, matilda, mysteriebloggare. om inte du funnits hade det inte flaggats alls. (och vi hade alla levt fattigare liv:))
Matilda sa…
Cat >> Jag tror jag står på din sida i kampen :)

Stella >> Ja det hördes högt och tydligt! Tack!

Nfavm >> O! Så hedrad jag känner mig! Nfavm-flaggan är det finaste man kan bli flaggad med!

C. van Tijaax >> Tackar!

Cattis >> Så klart det ska flaggas för din dotter! Hipp hipp hurra!!

Maria >> Tjohooo!!! :D

Hilda >> Å så fint! Tackar!

Fredrik >> Du är så klok och vis du! :) Givetvis är en kronprinsessa ingenting jämfört med att vara en mysteriebloggare!!

Celular >> Jahapp.
Anonym sa…
Vet du, det är ingen som flaggar för min heller när jag tänker efter! =O
Skandal!!!
/K
Matilda sa…
Karin >> Skandal är ordet!