En klämmig dag

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska se den här klämmdagen som en måndag eller en fredag. Mentalt tror jag att det är måndag, men annars verkar jag bete mig som om det vore fredag. Jag sitter här med en skoluppgift som jag borde ta itu med, verkligen borde så att den försvinner och jag slipper stressa med den. Men det går inte. Mina tankar är på annat håll. Jag har säkert spenderat en timme med att planera min Englandsresa. När flygen går, hur jag ska ta mig till Hampton Court Palace, vilken dag jag ska åka in till London och besöka stämpelaffären, vad jag och min kusin ska hitta på i York, hur mycket ett 7-dagars resepass kostar jämfört med två stycken 3-dagars pass. Jag har till och med bestämt mig för att jag ska ta den stoooora resväskan vilket betyder att jag måste fylla upp den på ditvägen med massa "fluffigt" material eftersom jag planerar att inte ta med mig mer än det allra növändigaste och sedan fylla upp med böcker och "medeltidskeramik".

Jag är jättehajpad och vill allra helst åka redan imorgon. När jag ska åka? Tja, om mer än tre månader...

Men eftersom det är klämdag så skyller jag på det. Imorgon är det helg på riktigt. Det är inte illa med helg två gånger samma vecka!

Kommentarer

Anonym sa…
Fler som hade söndags ångest igår ser jag =P
Anonym sa…
Jag njöt som bara den av att det var en klämdag. Nu har jag dock redan ångest över att två lediga dagar bara försvann i ett nafs:(
karro sa…
att planera o drömma inför resan är ibland lika roligt som när man väl gör den!
Matilda sa…
Björn >> haha!

Cat >> Och där gick vist två helt lediga dagar till bort i ett nafs...

Karro >> Ja vi får hoppas det! :)