Vems dag?

"Det är inte min dag idag."



Så sa jag härrom dagen. Sanningen att säga är det sällan min dag, någonsin. Inte ens min födelsedag är min dag, det är fyra andra personer i min närhets födelsedag. Och resterande 364 dagarna (eller 365 när det är skottår som i år) brukar det jämt och ständigt hända något som gör att det inte blir riktigt min dag. Nu vill jag givetvis inte klaga på min livssituation, jag har det för det mesta bra, även om det känns som att det duggar bomber runt omkring var jag går. Jag är väl bara inte riktigt på topp, vilket det kanske är svårt att vara när man hela tiden går och aktar sig för exploderande ammunition.

Men om det nu inte är "min" dag, vems är det då? Och är det ens möjligt att ha sin egen dag?

Kommentarer

Anonym sa…
Jag har nog inte haft någon "egen dag" sedan förra året och innan dess vet i tusan om jag någonsin haft någon.
Jag är inte heller riktigt på topp:)

Vad ska vi döpa vår klubb till? Antifotbollklubben kanske?
AnnCharlott sa…
Inte är det min dag i alla fall. Är våldsamt trött och (om sanningen ska fram) aningen bakis.
Matilda sa…
Cat >> Hoppas vi får någon dag någon gång...
Antifotbollsklubben låter bra för min del :)

Anncharlott >> Men jag kan förmoda att du hade en bättre dag igår? ;)
Hilda sa…
Jag bestämmer att du får en helt egen dag, av mig! Du kan få "låna" min födelsedag. Stor kram till dej matilda
Matilda sa…
Hilda >> Det är rart av dig, men jag tycker att du förtjänar att ha din födelesedag som DIN dag :)