Dagens i-landsproblem: dolda bilder

Sedan jag uppdaterade brandväggsprogrammet (då jag trodde jag skulle få samma som jag använt det senaste året men fann att detta är mer komplicerat och inte lika lättöverskådligt) har det tagit sig friheten att blockera ett flertal bilder på internet. Bilden ersätter de med programmets logga. Nu har det blivit lite störigare för att bilder som den tidigare tillåtit har den fått för sig att inte göra längre, så nu ser min blogg ganska konstig ut när jag kollar på den från min "lapp". Och scrollbaren i Blogger som ska visa vilken storlek texten i bloggposten ska ha är också döljd fast alla andra ikoner kan jag se.

Detta finner jag något irriterande. Hade jag använt en gratiskopia av programmet hade jag kanske kunnat godta det, men nu när jag faktiskt betalat för att skydda min dator så ska jag väl ändå få kunna se min egen blogg ordentligt! Grrrr... Och hade jag bara fattat vad det var för inställning jag ska ändra på...

Så, då har jag gnällt färdigt på lite i-landsproblem. Nu är det en ny vecka (dessvärre fortfarande en sju dagar lång vecka med endast två dagars helg, men man kan ju inte få allt man pekar på) och nya saker att grubbla på. Och snart är det dags för count-down till semestern, nu är det "bara" lite mer än en månad kvar.

Och så har jag pysslat lite...

Simma lugnt!

Kommentarer

Anonym sa…
jag har samma problem, men bara om jag använder firefox. med internet explorer funkar det fint.

nu har jag jobbat min första semesterdag. måste jobba en sväng på torsdag också. men sen är det bara semester som gäller och hör sen!

är för övrigt ganska säker på att många av de miljontals datoranvändare i kina och indien har likadana problem så du behöver inte ha dåligt samvete för att det skulle vara ett i-landsproblem...
AnnCharlott sa…
Brandväggsprogram är ofta ett komplicerat elände. Själv kör jag bara med windows egna brandvägg. Den ger säkert inte mer skydd än en fallfärdig gärdsgård men är hanterbar. Vilket program använder du?
Matilda sa…
Karro >> Något...

Fredrik >> Använder Explorer själv, det kanske skulle fungera bättre med Firefox i detta fall?
Du är inte klok som jobbar på semestern! Men ja, du gör det ju för en bra sak förstås :)

Anncharlott >> McAfee, versionen jag hade tidigare var kanon, jätteenkel att använda. Den här gången är jag som sagt inte liiika nöjd, å andra sidan har jag sluppit massa andra problem (hittills...)