Dagens grubblerier

Ibland kan torra ordvitsar vara rätt skoj. Men när man hört samma grej om och om igen så blir de något tröttsamma. Badrumshumor - till exempel - är något som kan bli lite tröttsamt. Finns det något man kan säga utan att få en gliring tillbaka?

Jag hoppar i duschen - Är det inte bättre att du står stilla?

Jag lånar toaletten/Jag tar en dusch - Okej, men lämna tillbaka den sen

Jag går på toaletten/Jag går och duschar - Fungerar det inte bättre om du sitter/står still?

Osv osv... Sedan går det ju att fundera på varför folk alltid så högtidligt deklarerar sina hygieniska förehavanden.

Ha en fin vecka!

Kommentarer

Anonym sa…
Fast hellre högt deklarerande än amerikansk omskrivning som restroom etc. Jag menar ingen går väl på toa för att vila, eller?
Anonym sa…
Det är så härligt svenskt att berätta att man ska gå på toa.
Anonym sa…
Hahahahaha. Ja, den svenska humorn är verkligen dassig ;-) Rena skämtet om jag ska vara ärlig!
AnnCharlott sa…
De finlandssvenska säger att de "går på kaffe" när de tar en fika. Något jag hade vansinnigt roligt åt innan jag vande mig.
karro sa…
hahahaha! det låter hur tokigt som helst när man tänker på det!
Matilda sa…
Cat >> De är kanske lite mer sofistikerade där över i Aaaameeeerikaaa ;)

Concordia >> Men det är ju bäst så, för tänk så blir man saknad när man är borta... :p

Maria >> Dassig var ordet, sa Bull!

Stella >> :D

Anncharlott >> haha, ja det var verkligen lite lustigt!

Karro >> Men vi är ju lite tokiga, så jag förmodar att det är helt normalt egentligen...
Fru Tattoo sa…
Min man tycker att det är JÄTTEHEMSKT om jag talar om att jag ska gå och bajsa.
Själv så har jag inga problem alls med sånt, det känns ju bara väldigt naturligt. Alla gör det.
Anonym sa…
Det var inte direkt första frågan, eller jag vet inte, men de hade inte direkt olika svårighetsgrader... det var ganska komplicerat. Eller så var jag ganska dum.
Anonym sa…
jag är en av dom som i princip ALLTID säger de där ordvitsarna. and i'm damn proud of it ;)
Fru Tattoo sa…
Jag berättar om en sak på min sida i dag som jag gärna skulle vilja se om du har någon åsikt om.
Så snälla läs hos mig, jag vill kunna visa min vän vad andra anser om hennes situation
Matilda sa…
Fru Tattoo >> Haha, och ändå är det något som fortfarande anses orent och äckligt...

Concordia >> Hm... tv-program kan vara rätt ologiska ibland...

Linn >> Okej okej... men erkänn att det kan bli liiiite tröttsamt ibland? ;)
Åh, och är det inte väldigt mycket pappa-humor över såna skämt? Torra ordvitsar, jag har fått för mig att alla pappor drar såna...
Matilda sa…
Sunbreakthrough >> Nja, det är möjligt men hemma hos oss var det alltid mamma som drog (eller drar, hon gör det fortfarande) dessa vitsar...