En positiv push in i 2009

Så här i de sista timmarna innan anno 2009 gör entré har man hunnit rannsaka sig själv något. Tidningarna har haft fullt med mini-enkäter där de tillfrågat folk på stan om vad som varit det bästa med 2008. Hade någon journalist tillfrågat mig hade jag säkert helt spontant svarat "ingenting, 2o08 var det sämsta året någonsin". Men nu har jag tänkt efter något. Och visst året som passerat har privat sett inte alls varit ett hejdundrandes roligt år utan snarare tvärt om. Dock tar jag med mig en hel del positiva minnen in i nästa år. Jag tänker lista dem här oavsett hur pass intresserade ni är, det är mest för min egen del så att jag kan lära mig att se mer positivt på tillvaron nästa år.

  • Jag skrev klart min kandidatuppsats i god tid och fick VG på den. Dessutom är jag grymt nöjd med den!
  • Jag sa upp mig från min gamla arbetsplats (två gånger dessutom).
  • Jag vågade testa på ett nytt jobb, insåg att det inte riktigt var mitt område och sa upp mig 10 månader senare men lärde mig grymt mycket under denna tid.
  • Jag fick läst över 40 böcker!
  • Jag fick äntligen besöka York i England.
  • Jag blev sambo.
  • Vi fick en helt nyrenoverad trea med lagom hyra!
  • Jag har inte varit förkyld/sjuk sedan i mars.
  • Jag gick med i en förening och fick en mycket nära vän som är lika knäpp och glad som jag.
  • Anders och Måns gjorde julkalendern.
  • Jag tror jag vet vad jag vill göra med min utbildning.
  • Jag har klarat av att rensa i bokhyllan.
Gott nytt år på er alla! Och glöm inte skottsekunden! ;)

Kommentarer

Anonym sa…
Vilket år! Hurra! Ett riktigt gott 2009 önskar jag dig!!
Matilda sa…
Maria >> Tack detsamma!
mossfolk sa…
Vilket toppenår!
Hoppas att 2009 blir riktigt riktigt bra det med!!!
karro sa…
vilket toppenår du haft! gott nytt år! kram karro
Anonym sa…
God fortsättning och grattis till att du hittade bra saker med 2008. Jag borde nog försöka göra en sådan lista jag med.
Anonym sa…
Vilket bra år du haft! Hoppas 2009 blir ännu bättre!
Matilda sa…
Mossfolk >> 2009 ska nog inte bli så illa... kan man hoppas i alla fall :)

Karro >> Gott nytt på dig med :)

Cat >> Det tycker jag du ska göra! Det stärker en och hjälper en att sluta fokusera enbart på negativa saker.

Karin >> jepp, framfötterna ska fram och bakåtsträvaren ska bort!
Hilda sa…
Matilda: Hihi...du har fattat helt rätt- precis så är det. Det handlar mer om livsstil än "vikten". :))
e sa…
Det låter ju som om du har gjort en massa bra under 2008. Starkt att säga upp sig om det inte är bra. Hoppas 2009 blir ett riktigt bra år på alla plan!
Matilda sa…
Hilda >> Det är bra, håll det så också :)

E >> Ja ibland blir det bara fel och även om jag inte vantrivdes så var det dags att flytta vidare...