Vinnarna av pepparkakstävlingen!

Ta da ta dam!

Årets jultävling är nu avslutad och jag vill verkligen hurra för alla deltagare! Ni var ju kanonduktiga på att gissa pepparkaksmotiv!

Rätt svar var följande:
  1. Lejon
  2. Hand
  3. Björn
  4. Tomte (åtminstone enligt Lagerhouse och därmed tyvärr varken rymdraket, Eifeltorn eller Star Trek-märke)
  5. Snäcka (men var inköpt som kockmössa, båda gav rätt)
  6. Elefant
  7. Känguru
  8. Får
  9. Muminpappan

Utslagsfrågan om hur mycket vår pepparkaksdeg vägde innan bakningen gällde det att komma så nära 2229g som möjligt. Jag erkänner dock att denna fråga var något elak då det inte uppvisades någon bild på klumpen...

Det var två stycken som hade alla rätt. Och jag har våndats lite hur jag skulle göra då jag på förhand hade bestämt mig för att en person skulle vinna detektivkitet, dvs den som hade flest rätt samt kom närmast i utslagsfrågan. Plus att jag senare kom på att den som kom närmst av alla på utslagsfrågan skulle få ett tröstpris. Och någonstans här kanske det inte riktigt blir rättvist. Men, men men... jag blir tro't eller ej också lite snällare framåt julen och har löst det på följande vis:


Som tröstpris för att hon kom närmast i gissningen om hur många gram pepparkaksdegen vägde med förslaget på 1876 gram får Mossfolk två handgjorda julkort på posten inom kort.


Som mini-tröstpris med sina 8 rätt och gissning på 230 gram får Sarisen ett litet hemligt kuvert.


Och vinnaren av det fina men hemliga detektivkitet blir ingen mindre än Tomas som också fick åtta rätt men gissade på 759 gram.


Hipp Hipp hurra för Mossfolk, Sarisen och Tomas samt alla andra som var med och tävlade och som var så nääääära! Jag ber vinnarna att maila mig sina adresser innan helgen om priserna ska hinna landa i lådorna/brevnedkasten innan julafton.

Kommentarer

mossfolk sa…
Wiii, vad kul!
Muminpappan, ja det ser man ju när du säger det... men den där tomten däremot, den borde du få pengarna tillbaka för ;)
Anonym sa…
Hiiiii otroligt kul och riktigt oväntat hehe. Jag har varit så upptagen så jag har inte hunnit kika förrän i dag :)...

/sarisen
Åh, typiskt också, jag som var så säker på allt! ;) Eller nä, det var jag väl inte, hehe *dålig förlorare* Håller med mossfolk om att du borde få pengarna tillbaka för tomten ;)
Ja vann förra året! Jahapp!
Matilda sa…
Mossfolk >> Haha, man kan se att det är en tomte. Ibland... Med lite fantasi...

Sarisen >> :D

Sunbreakthrough >> 10 kronor på rea... Man får vad man betalar för ;)
Bättre lycka nästa gång!

Stella >> Ja vi vet, och du var så duktig så duktig med ditt rim! :)