Dagens...

Dagens skop: Mandelmassan i semlorna är egentligen krossade aprikoskärnor. Yummy... Det är verkligen en gåta hur man ens kan komma på att se ifall det går att göra en mandelmassliknande substans fast av aprikoskärnor. Å andra sidan kände jag inte riktigt att det här var något att uppröras över, jag är inte förvånad.

Dagens vinnare: Strutspizzan. Yummy... Fast kombinationen mango-chili-koriander låter spännande. Men är det befogat med ett pizza-SM? Behövs det verkligen tävlas i allt?

Dagens långtråkigaste: Jobbade åtta timmar, åtta timmar hade jag långtråkigt, åtta timmar borde jag ha pluggat.

Dagens bok: Norman F. Cantor - Inventing the Middle Ages.

Dagens kväll: Dusch. Soffa. Glass med bär.

Kommentarer

Anonym sa…
Aprikoskärnaor? Herre min get. Får jag inte äkta mandelmassa i min semla så börjar jag lipa. Som en barn.... uhuuuuuuuuuuuuuu
AnnCharlott sa…
För mig får de använda krossade aprikoskärnor så mycket de vill. Men - och detta är viktigt - då ska de banne mig upplysa om det också!
Anonym sa…
glass med bär hade suttit fint. har tyvärr varken bär eller glass hemma dock. men msn har jag!
mossfolk sa…
Aprikoskärnor? Jaja, bara det smakar lika (fast jag vill ju förstås ganska gärna veta vad det är jag betalar för!).
Anonym sa…
Jag äter inte semlor, så jag blir inte upprörd eller förvånad över innehållet.

Hoppas du fick en härlig slappstund i soffan;)
Anonym sa…
Hur kan strutspizzan vinna pris när det finns såna här pizzor i Umeå?

http://www.vk.se/Article.jsp?article=246524

Notera att köttet kommer från djur som fått massage, lyssna på klassisk musik och dricka öl - allt för att det ska vara mört!
Matilda sa…
Maria >> Du får dubbelkolla med din konditor så att du är säker!

AnnCharlott >> Fast det är nog inte så ofta man ser en innehållsförteckning i bageriet... Men du har rätt, man vill veta, det är ju rätt mycket i dagens mat som inte är som man tror den är.

Fredrik >> Då har jag addat dig! Kanske... Om det nu är den adressen jag har. :)

Mossfolk >> Man kan ju undra hur folks tänder reagerar. Mandel och aprikoskärnor är ju lite annorlunda i hårdhet och maler man dem inte ordentligt så...

Cat >> Det var skönt. Såg den animerade filmen Robotar, och kände "jaha".

Tomas >> Ja det är väldigt mystiskt! Guldflingor och allt!
..dusch semla glass soffa är heeelt i min smak!
Matilda sa…
Stella >> Smarrigt värre! ;)