Multi-tasking

- Bloggar.
- Läser två uppsatser som ska opponeras på.
- Kollar mailen.
- Dricker te.
- Svarar i mobiltelefonen.
- Söker böcker på Bookmooch.
- Kollar tidningarna på internet.
- Har MSN uppe.
- Glor ut genom fönstret.

Jag tror det är dags för mig att sluta med multitasking. Härrom dagen kom jag på mig själv att undra vad jag höll på med. Då hade jag tänkt hälla vatten i en kastrull men då det stod saker i vasken behövde jag först diska dem. Men då behövde jag tömma diskstället och vips hade jag diskat resten av sakerna på diskbänken. Så stod jag där och funderade på vad det var egentligen som jag skulle göra.

Ibland undrar jag hur andra får något gjort, de gör ju bara en sak åt gången. Ibland undrar jag hur jag får något gjort, jag gör ju alldeles för många saker samtidigt...

Kommentarer

cat sa…
btw har testat Urtekram nu och det verkar faktiskt fungera i mitt hår. I alla fall nu i början.

Själv är jag nog en som både multitaskar ibland och gör absolut ingenting alls ibland.
Tomas sa…
Förstår inte riktigt problemet. Tycker att det skulle vara otroligt bra att få disken undanstökad utan att ens tänka på det :)

Jag tror att det har litegrann med tankspriddhet att göra också. För ganska många år sedan skulle jag äta en glass. Glad i hågen tog jag av glasspappret, slängde glassen i papperskorgen och stod där som ett fån med ett tomt glasspapper i handen. Efter det tog det ett bra tag innan jag fattade vad som överhuvudtaget hade hänt.

Men det var inte multitasking i och för sig. Snarare ingenting alls.
Anonym sa…
Å, det där är precis hur jag fungerar. Ständigt vimsig ;-)
Linn sa…
Jag ser verkligen fram emot besök i sommar, om det nu blir så :)
Matilda sa…
Cat >> Det gäller att hitta en fin balans, men jag har inte hittat den än...

Tomas >> *asg* Det var nog inte multitasking nä... haha

Maria >> Ibland känner jag att det vimsiga går över styr, men nu när det sommar och möjlighet att lugna ner sig något

Linn >> Tjohoo!!