Tandborstens livslängd

Ofta hör man att folk har sina tandborstar alldeles för länge och att de bör bytas oftare. Läste i en faktaruta i någon tidning att tanborsten ska bytas "oftare än vad folk tror." Jaha, men hur ofta? En gång i månaden? Varannan vecka?

De borde göra tanborstar med utbytbara tandhuvuden (precis som eltandborstarna)! Jag stör mig något enormt att de har tagit bort de utbytbara diskborsthuvudena på Coop. Nu måste jag antingen skaffa nytt fabrikat (givetvis passar inte handtag och huvud ihop när de inte är från samma frabrikör) eller köpa nya varje gång. Ack ack ack.

Kommentarer

Karin sa…
Skona har tandborstar med utbytbara borst... (Eller har haft iaf.)
Jessica sa…
var tredje månad ska man byta tandborste vad jag hört i alla fall =)
Anonym sa…
Jaag byter när jag byter och det är när stråna är utslitna :-)
cat sa…
Jag byter nog ca var 3-4 vecka faktiskt.
AnnCharlott sa…
"oftare än vad folk tror" Då frågar man sig vad folk tror. Själv tror jag ingenting. Jag byter när den har blivit lagom söndertuggad :)
Matilda sa…
Karin >> Oooo. låter intressant! Där får man för att man sällan handlar på ICA.

Jessica >> Efter tre månader har nog min sambo käkat upp sin tandborste helt...

Maria >> Ungefär som jag då :)

Cat >> Det var ofta! Men det är kanske så ofta som man bör?

AnnCharlott >> Jag vet inte riktigt vad jag tror. För jag kan ju tro 2 veckor, 2 månader och 2 år...