2010

Så snurrade jorden ännu fortare år 2009 och helt plötsligt var vi inne i ett nytt decennium. Givetvis med sedvanlig raketuppskjutande i timmatal. Här hemma såg det ut som att det var småbarnen (ca 8-12 år) som skötte avfyrningen medan de vuxna hade fullt upp att slå sms-rekord. Raketerna sköts från grillen (se nedan på bilden) och de flög snett och vingt. De sköts från sandlådan. Gräsmattan. Picnic-bordet. Staketet... Det var tur att det var minusgrader, annars hade nog både det ena och det andra kunnat ta fyr.



Idag ser det ut som efter en festival på gräsmattan. Jag undrar vem som ska plocka upp allt. Småungarna har varit ute idag och smällt vidare på raketerna. Både nya och de som avfyrades igår. Inga föräldrar i sikte... Är ingen medveten om farorna med att hålla en raket/smällare i handen och skjuta av? Eller hur urbotat idiotiskt det är att försöka få gårdagens raketer att smälla av en gång till?

Låt oss hoppas att 2010 blir ett bättre år än 2009. Gott nytt på er alla!

Kommentarer

cat sa…
Ja hoppas verkligen att 2010 blir bättre än 2009! Om inte annat ska jag försöka göra det här året bra på ett rent personligt plan i alla fall.
Hoppas att ditt 2010 blir som du önskar:)
AnnCharlott sa…
Jag tycker visserligen mycket om att titta på fyrverkerier, men jag har gjort samma iakttagelser som du angående att hålla dem i handen när de avfyras, att småbarn håller på med dem, att försöka smälla samma raket två gånger. Det är helt enkelt korkat och farligt. Sedan kan jag ifrågasätta det vettiga i att låta så mycket pengar gå upp i rök.
God fortsättning på det nya året!
Karin sa…
Är det snöfritt där du är!!! Avundsjuk! (Fick igår kliva ur bilen jag åkte i och ta fram en skovel sedan vi kört fast i drivorna...)
Tycker att raketer borde förbjudas av säkerhetsskäl!
Anonym sa…
Åååå, alla år resten av livet måste bli bättre än 2009 känner jag spontant.

Måste önska dig En god fortsättning och sända en stor cyberkram!!!!
gammal tant... sa…
Gott nytt år!
Och visst kan du fortsätta att blogga (Fredrik har också gjort det, så du kan inte skylla på honom att du tänker lägga ner bloggen: http://fredrikonfilm.blogspot.com/
)
Många kramar och massor av hopp om ett bättre år i år än de senaste åren!
stellasweden sa…
Gårddvargar m sammetslena öron eller utan? (som svar på våra funderingar...vad ÄR d för nått på min lillajävla)
Goood härlig bättre fortsättning på det nya året vildamatilda!
Matilda sa…
Cat >> Det hoppas jag med...

AnnCharlott >> Hu ja! Den ekonomiska krisen lär inte ha drabbat rakettillverkarna.

Karin >> Vi har snö, men den kommer och går lite som den själv vill. Just nu har vi en del snö.

Maria >> Resten av livet börjar nu, så det kan bara bli bättre :)

Gammal tant >> Jo jo... DÄR bloggar han, men inte på den "vanliga" vardagsbloggen :(

Stella >> Vargar, just det!! De är så fiiiina