Succéduon och prioriteringar

Anders och Måns nya projekt Succéduon börjar sändas imorgon kväll 21.30. På SVT kan man redan tävla och vinna serien på DVD. Klockan 22.00 går det att chatta med dem på SVT:s hemsida. Här kan man läsa en chatt från härrom dagen med humorparet i en av landets tidningar, en något underhållande sådan eftersom de driver rätt härligt med både sig själva och de som chattar med dem. För er som förstår er på det här med twittra (jag gör inte det) så går det att följa Måns här.

På ovan nämnda tidnings hemsida kan man finna den här sensationsnyheten! Denna låg tidigare idag längst upp på första sidan. En kvinna som haft sitt telefonnummer i 41 år (men hey, vem räknar?) har fått sitt nummer kapat. Någon okänd person svarar nämligen när hon ringer till sig själv. Mysteriet är givetvis skapat av Telia som lyckats koppla en kabel fel någonstans, men de har lovat att rätta till det innan fredag.

Men se, fredag är tydligen lite sent, det tycker i alla fall kvinnan som haft telefonnumret i 41 år:

- Det finns väl något som heter prioritera säger hon, som känner sig lite
obekväm med mobilen.
Jag förstår att det är läskigt att någon annan svarar när man ringer hem till sig själv. Men är det här verkligen ett högprioriterat fall? Låt mig tänka...

  • Telefonägar-nivå: ha en skön telefonfri kväll eller (med inkopplad telefon) ringa igenom hela telefonboken och klaga till vänner och bekanta om Telia?
  • Telia-nivå: utveckla kundservice eller koppla rätt en telefon?
  • Telefonreperatör-nivå: Åka hela vägen genom stan igen för att sätta sladden i rätt kontakt eller göra det på fredag när det är fler ärenden på samma adress?
  • Tidnings-nivå: en artikel om en viktig världshändelse (t.ex. vad som hände efter kuppen på Madagaskar) eller en om ett bortkopplat telefonnummer?
  • Min egen blogg-nivå: skriva färdigt den där hemtentan eller blogga om någon som blivit av med sitt telefonnummer?

I rest my case...

Kommentarer

Tomas sa…
Så, vad tyckte du om programmet? Jag tyckte det verkar riktigt lovande. Kändes väldigt mycket som The Office eller Extras om du sett det, det vill säga en hel del igenkänning med en rejäl touch av pinsamhetsfaktor. :)

Blir nog bra det här!
Sarisen sa…
De lyckades tycker jag oxå!
Sällan blir något så pinsamt så roligt, det krävs det där lilla extra som sagt :OP...
(Liknelsen Extras och The Office kan jag oxå hålla med om. Man liiider samtidigt som man garvar)
Matilda sa…
Tomas >> Ja du... Det är ju inte riktigt som sånt de gjort innan. Tror att det kommer växa mer, ju fler avsnitt. Lite småkul, men jag måste erkänna att jag inte skrattade lika mycket som när jag sett deras andra program. Men jag ser fram emot nästa veckas avnsitt.

Sarisen >> Måste erkänna att jag inte sett något av programmen ni nämner... :s Men man kan ju verkligen känna igen pinsamheten i det hela!
Linn sa…
Men varför ringer man till sig själv från första början? Det tycker jag är det riktiga mysteriet ;)
Matilda sa…
Linn >> I det här fallet var det för att kolla om det kom ett felmeddelande. Fast det hade varit mer piffigt ifall anledningen hade varit:
- för att motionera husdjuret
- för att prata in ett kom ihåg-meddelande på sin egen telefonsvarare
- för att låtsas vara effektiv på jobbet