Plus och minus med ösregn

Det ösregnar ute just nu.

- Jag får vänta lite till att gå ut och handla.
+ Men jag kan ju ta på mig mina snygga stövlar och gå till affären som ligger 50 meter från mitt hus.
- Men det är en så jobbig affär, föredrar den som det tar 8-9 minuter att gå till och då hinner jag bli genomvåt innan jag är framme.
+ Fast det är ju mysigt att stanna inne! Då kan jag ju rensa bland bokmärkena på alla 100-tals internetsidor som jag av någon anledning tyckt är bra att spara på.
+ Eller så tar jag med ett paraply.
- Fast det tål inte om det blåser mycket.
+ Men det blåser ju faktiskt inte särskilt mycket idag.
- Nä men jag har ingen lång regnjacka.
+ Men då kan jag ju stanna inne och städa balkongen som jag inte haft tillgång till på fem månader.
- Hmpf, det borde hantverkarna ha gjort. Om de nu var tvugna att sätta upp glasen igen när det ösregnade (i förrgår) kunde de allt ha städat upp all lera de drog in. Borde ha hyressänkning för att jag inte kunnat använda balkongen på fem månader.
+ Städar jag nu så blir det mindre att städa vid flytten.
+ Eller sitter jag kvar vid datorn och slösurfar.
+ Det kommer ju förr eller senare sluta regna... Och DÅ kan jag ju gå ut och handla.
- Om det slutar att regna idag vill säga...
+ Äh, håll tyst med mig och njut av sommarlovet.
- A.k.a. arbetslösheten.
+ Tyst sa jag!

Kommentarer

AnnCharlott sa…
Själv tycker jag just nu att det är ett jätteplus med dåligt väder. Det ger mig tillåtelse att ligga i soffan och dröna hela dagen utan minsta tillstymmelse till dåligt samvete.
Karin sa…
Dessa beslut...
Matilda sa…
AnnCharlott >> Förvisso! Men emellanåt har man ett så stort behov av att gå ut och göra något och så är alla vädrets makter emot en...

Karin >> Det slutade med att jag stannade inne tills regnet tog en vilopaus. Satte mig i soffan med en bok i stället.